16:34

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

لوله گذاری 16 اینچ نفتا از منطقۀ تهران به پالایشگاه شهید تندگویان

با لوله کشی روکار ارسال نفتا به پالایشگاه شهیدتندگویان ، خط قدیم و زیرزمینی که کار انتقال را در گذشته  از سوی منطقه تهران به مخازن پالایش نفت انجام می داد با هدف ذخیره سازی و سپس ارسال به پتروشیمی تبریز ، جای خود را به مسیر جدید داد .

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، علیرضا بیات معاون فنی با اعلام این خبر گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزۀ نگهداری و تعمیرات خط ، پروژۀ اکسپوزسازی (رو كار كردن) مسیر انتقال نفتا به پالایشگاه در یک پروسۀ زمانی دو ماهه در دستور کار قرار گرفت تا همکاران این واحد با مشارکت واحد نقلیه در صدد اجرای این عملیات بر آیند .

وی عدم استفاده از خطوطی که دارای قدمت بالا هستند و امکان خوردگی در آنها زیاد است را از جمله مواردی دانست که بر اهتمام منطقه در تحقق و اجرای هر چه سریعتر چنین پروژه هائی می افزاید .

بیات پایش وضعیت خطوط لوله در حالت روکار را از ویژگی های این عملیات برشمرد و تصریح کرد : اجرای حدوداً 400 متر لوله کشی 16 اینچ در حد فاصل مرکز انتقال نفت رسید و ارسال از منطقۀ تهران تا مخازن پالایشگاه در حالی انجام شد که 50 متر از آن از زیر جادۀ انبار نفت ری انجام گرفت و همکارانمان با برش ابتدا و انتهای خطوط و اتصال لاین های جدید ، اقدام به قرار دادن این مسیر در مدار سرویس نمودند تا ارائه نفتا از این پس از خط تازه تأسیس انجام گیرد .

منبع:شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران