16:06

1403/02/12

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

کارشناسان وزارت نفت عراق در ایران، دوره آموزشی توربین های گازی گذراندند

دوره آموزشی بین المللی توربین های گازی در قالب همكاری های دو جانبه کشورهای ایران و عراق در حوزه صنعت نفت برای گروهی عراقی در مركز آموزش فنی و تخصصی نفت اصفهان برگزار شد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  دوره آموزشی بین المللی توربین های گازی برای یك گروه ۱۲ نفره از کارشناسان وزارت نفت كشور عراق در مركز آموزش فنی و تخصصی نفت اصفهان برگزار شد.

این دوره آموزشی با هماهنگی دفتر نمایندگی شركت نفت ایران در كشور عراق به مدت ۵ روز (۴۰ ساعت) و به صورت تئوری وعملی برگزار شد.

در این دوره فراگیران، اطلاعات كاربردی و عملی مورد نیاز درخصوص توربین های گازی، نحوه عملكرد، اجزا و قسمت های مختلف آن، از جمله آشنایی با انواع پره های ثابت و متحرك، توربین كمپرسور، توربین پاور، دیسك روتور، روتور، محفظه احتراق و دیگر اجزاء داخلی توربین و نحوه نصب و تعمیرات تجهیزات را كسب کردند.

در حاشیه این دوره فراگیران از نمایشگاه توانمندی و خودکفایی شرکت انتقال گاز شماره ۲ بازدید کردند.

براساس این گزارش، برگزاری این دوره آموزشی در قالب همكاری های دو جانبه کشورهای ایران و عراق در حوزه صنعت نفت و به منظور افزایش تعاملات بین المللی و در راستای توانمندسازی و انتقال تجربیات و صدور دانش فنی متخصصان ایرانی به طرف عراقی بوده است.