02:27

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

وزیر نیرو در طبس:وزارت نیرو در استان خراسان جنوبی 1360 پروژه در دست اجرا دارد

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی تعداد یک‌هزار و 360 پروژه در بخش‌های برق، آب و آب و فاضلاب با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان و پیشرفت متوسط حدود ۴۰ درصد در دست اجرا دارد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  “رضا اردکانیان” صبح امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه در حال ساخت زغال‌سوز طبس و کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: امروز از پروژه‌هایی بازدید خواهیم کرد که از مهم‌ترین آنها پروژه نیروگاه زغال سوز طبس به عنوان یک نیروگاه منحصر به فرد با ۲ واحد ۳۲۵ مگاواتی و جمعا ۶۵۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: احداث این نیروگاه به دلایل مشکلات تامین منابع مالی و فاینانس مدتی با آهنگ کند پیش رفت و امیدوار هستیم با تمهیداتی که اندیشیده شده بتوانیم حداکثر در امسال این پروژه را به شکل مطلوبی فعال کنیم.

وزیر نیرو افزود: امروز همچنین چندین پروژه مربوط به برق در بخش توزیع و انتقال و همچنین آبرسانی روستایی افتتاح خواهد شد و عملیات اجرایی پروژه‌هایی از جمله یک نیروگاه خورشیدی و دو پروژه مهم آبرسانی شهری یکی در بیرجند و دیگری در طبس آغاز خواهد شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسند.

منبع:وزارت نیرو