09:54

1403/02/28

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

هوشمندسازی شبکه گاز مشهد، حرکت بر لبه دانش است

به گزارش”نوای صنعت“، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، هوشمندسازی شبکه گاز کلان شهر مشهد را نمود عینی حرکت بر لبه دانش عنوان کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم بازدید از مراحل اجرایی پروژه پژوهشی هوشمندسازی شبکه گاز شهر مشهد در مرکز دیسپچینگ شرکت گاز استان خراسان رضوی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: هوشمندسازی شبکه‌های انرژی یکی از محورهای مهم در مسیر هوشمندسازی سازمان‌ها است، از آن‌جا که در ایران شمار جمعیت و مشترکین رو به افزایش است با توجه به محدودیت منابع، ضرورت دارد که در نحوه مدیریت منابع، تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که در این شرایط دو رویکرد تصمیم‌گیری وجود دارد، گفت: یک رویکرد این است که هر روز با ایجاد زیرساخت و منابع جدید با سرمایه‌گذاری بیشتر، نیازهای جدید را تأمین کنیم، رویکرد دیگر، حرکت به سمت بهره‌وری است که با توجه به شرایط جاری، حرکت کردن به این سمت، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه ضرورتی برای حفظ سیستم است.

هوشمندسازی شبکه گاز مشهد قابل ارائه در سطح بین‌المللی است

در ادامه این مراسم، حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی چشم‌انداز تعریف شده گازرسانی پیشگام؛ (گازرسانی پاک، پایدار، یکپارچه، شایسته‌محور، گسترده، ایمن، مشتری‌مدار و بهره‌ور) را در افق 1404 در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی تاسیسات، بهینه سازی انرژی و هوشمند سازی شبکه، سه اولویت ابلاغی شرکت ملی گاز ایران به شرکت های گاز استانی است که برای هر بخش با کمک شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌های متنوعی تنظیم شده است.

افتخاری با بیان این مطلب که موضوع مقاوم‌سازی و بهينه‌سازي از موضوعات بسیار مهمی است که شرکت گاز استان خراسان رضوی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه استفاده می‌کند، گفت: موضوع هوشمندسازی از دیگر مباحث مهمی است که با تصویب شورای مدیران شرکت ملی گاز برای نخستین در شهر مشهد در حال انجام است که تکمیل آن، یک تحول و طرح قابل ارائه در سطح بین‌المللی خواهد بود.

منبع: روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *