15:24

1403/02/01

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

نیروگاه 7 مگاواتی خورشیدی شهر سربیشه به شبکه متصل شد

نیروگاه هفت مگاواتی شهر سربیشه استان خراسان‌جنوبی به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، در راستای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مناطق کم آب و محروم کشور با بکارگیری نیروهای متخصص بومی، سومین نیروگاه خورشیدی مگاواتی استان‌ خراسان‌جنوبی به ظرفیت هفت مگاوات در شهرستان سربیشه توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی با هزینه‌ای بالغ بر ۶,۵ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار و به مدت زمان شش ماه احداث شده است.

نیروگاه یاد شده با تولید بیش از ۱۲ گیگاوات ساعت انرژی به طور سالیانه، ضمن کمک به تامین این تقاضا در اوج ساعات پیک شبکه سراسری قادر است مصرف سوخت‌های فسیلی را حدود چهار میلیون مترمکعب کاهش دهد.

این نیروگاه همچنین سالیانه باعث صرفه‌جویی سه هزار میلیون لیتری در مصرف آب و مانع از انتشار 9 هزار و 598 تن گاز گلخانه‌ای در سال می‌شود.

در زمان ساخت این نیروگاه ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار بوده و بیش از ۲۰ نفر نیز هنگام بهره‌برداری مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی در استان خراسان‌جنوبی تاکنون به ۱۸ مگاوات رسیده است. همچنین تا پایان خردادماه سال‌جاری امسال ۱۹۹ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی به ظرفیت دو هزار و 120 کیلووات در این استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

استان خراسان‌جنوبی در میان سایر استان‌های کشور از لحاظ احداث و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مقام هفتم را به خود اختصاص داده است.

منبع: وزارت نیرو