20:48

1403/02/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

نفت پاسارگاد پرچمدار قیر باکیفیت است/ در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود بهره می‌گیریم

مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: کیفیت قیر تولیدی این شرکت نه تنها داخل کشور بلکه خارج از مرزها نیز برای مشتریان شناخته شده است.
به گزارش نوای صنعت، دکتر مسعود اسفندیار در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع قیرسازی تهران نفت پاسارگاد افزود: امسال از جانب مقام معظم رهبری سال مهارتورم؛ رشد تولید نامگذاری شده و ما هم به عنوان یک شرکت تولیدی وظیفه داریم در جبهه تولید، تمام ظرفیت‌ها را برای پیشرفت اقتصادی کشور بسیج کنیم.
وی بیان کرد: نفت پاسارگاد پارسال با تولید یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن قیر، حدود ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته داشته است و بنا را بر این گذاشتیم که امسال انشالله تولیدمان را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسانیم.
اسفندیار تصریح کرد: ما در شرکت نفت پاسارگاد محصولاتمان را در بورس عرضه می‌کنیم و شرکت هرمز پاسارگاد به عنوان بازوی صادراتی به صورت ارزی فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: مجموعه نفت پاسارگاد با پیگیری‌های لازم در صدد است تا محصولاتش را به صورت ارزی در بورس انرژی عرضه کند.
مدیرعامل نفت پاسارگاد افزود: پروژه مخازن ۲۰ هزار تنی آبادان که از سال ۹۲ مطالعاتش شروع شده بود و در سال ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی، مسکوت مانده بود، از تیرماه سال گذشته از سر گرفته شد و ماه گذشته استارت آزمایشی آن زده شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ پیگیری چند پروژه توسعه‌ای را مدنظر داریم که بهره برداری و یا تکمیل این طرح‌ها، ارتباط مستقیمی با تحقق جهش تولید خواهد داشت.
دکتر اسفندیار بیان کرد: در بحث قیرهای جوانساز که در واقع تولید قیر از تراشه‌های آسفالتی است، به موفقیت‌هایی رسیده ایم و همچنین در حوزه قیرهای پلیمری که امروزه در اکثر کشورهای جهان استفاده می‌شود و از پودر لاستیک تولید می‌شود، محصول داریم.
مدیر عامل نفت پاسارگاد اضافه کرد: در بحث قیرهای رنگی و پی جی پلاس گریدهایی تولید کردیم که در منفی ۲۲ و مثبت ۷۶ درجه امکان استفاده دارند و نفت پاسارگاد همیشه پرچمدار استاندارد قیر بوده و انشالله همین پرچمداری را با تولید محصولات باکیفیت حفظ خواهد کرد.
وی ادامه داد: در سنوات گذشته بخشی از تولیدات ذخیره و انبارش می‌شد و ممکن بود در بازار فروش عرضه نشود اما سال گذشته از یک میلیون و ۳۲۶ هزار تن تولید حدود یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن برداشت و در بازارهای هدف به فروش رسید و ما ذخیره‌ای بابت عدم فروشمان نداشتیم.
مدیر عامل نفت پاسارگاد به مبحث کمبود خوراک در تولید اشاره کرد و گفت: در کشور ۱۲ میلیون تن وکیوم باتوم تولید می‌شود که ۶ میلیون تن برای تولید محصول قیر اختصاص داده می‌شود و حدود ۹۹ شرکت که ۵۲ میلیون تن مجوز تولید دارند، بر سر این میزان ۶ میلیون تن وکیوم باتوم رقابت دارند.
دکتر اسفندیار تصریح کرد: ما تمام ظرفیتمان را برای جذب حداکثری خوراک به کار گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم سهم خودمان را از بازار به دست بیاوریم.
نفت پاسارگاد با ۶ مجتمع قیرسازی و ۲ پایانه صادراتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه شهرت دارد.