18:24

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

معاون وزیر نیرو:یادداشت تفاهم ایران و افغانستان امکان تبادل برق را فراهم می‌کند

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های برقی بین ایران و افغانستان، امکان تبادل برق بین دو کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  همایون حائری در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های برقی بین ایران و افغانستان، افزود: این یادداشت تفاهم همکاری در ۲۰ اسفند تهیه شده و روابط همکاری بسیار نزدیکی را برای دو کشور به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این یادداشت تفاهم زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری تعریف شده است که می تواند ارتباط صنعت برق دو کشور را پررنگ تر سازد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از جمله موضوعات این یادداشت تفاهم را سنکرون کردن شبکه برق دو کشور و افزایش ارتباطات الکتریکی عنوان کرد.

وی افزود: این یادداشت تفاهم می تواند باعث حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور شود؛ به گونه‌ای که هم بخش خصوصی ایران بتواند در پروژه‌های افغانستان مشارکت داشته باشد و هم بخش خصوصی افغانستان در صنعت برق ایران فعالیت کند.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: این یادداشت تفاهم ارتباط فنی را بین صنعت دو کشور نزدیک تر خواهد کرد.

وی گفت: از نگاه اقتصادی این یادداشت تفاهم هم تبادل برق را بین دو کشور امکان‌پذیر خواهد کرد و هم شرایطی ایجاد می‌کند که افغانستان بتواند با ایران و هم با کشور ترکمنستان ارتباط الکتریکی داشته باشد؛ این یادداشت تفاهم تجارت برق را تسریع خواهد کرد.

منبع:وزارت نیرو