14:15

1403/02/17

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

مديرکل روابط عمومی وزارت نيرو در جشنواره روابط عمومی‌های صنعت آب و برق:مدیریت رفتار مشترکان، راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید

مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی وزارت نيرو، یکی از اهداف کلان و راهبردی این وزارتخانه را در دوره جدید، ایجاد ارتباط بین مفاهیم اجتماعی و موضوعات فنی، با هدف مدیریت رفتار مشترکان دانست و گفت: این راهبرد در قالب موضوعاتی از جمله ارتقای سواد آب و انرژی و مدیریت توامان عرضه و تقاضا صورت‌بندی شده است.

به گزارش”نوای صنعت“، “صديقه ببران” در مراسم پایانی نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق افزود: روابط عمومی به عنوان نهادی که وظیفه ایجاد ارتباط بین سازمان و مخاطبان را بر عهده دارد، نقشی حساس‌تر و مهم‌تر را عهده‌دار شده و ضمن تعیین اهداف کیفی، اهداف کمی مشخص و قابل ارزیابی همراه با نتایج ملموس را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: تحقق بخش قابل توجهی از اهداف کمی صنعت برق از جمله مدیریت مصرف 3000 مگاوات از پیک بار امسال  بر عهده بخشهای غیر فنی، از جمله مجموعه روابط عمومی بوده‌است، از این رو سنجش میزان دستیابی به این اهدف می‌تواند منجر به بهبود عملکرد روابط عمومی‌ها شده و در راستای اهداف اساسی رویکرد جدید وزارت نیرو قرار گیرد.

مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی وزارت نيرو با اشاره به اینکه برگزاری نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق در ابتدای سال 97 طراحی شده و در دستور کار دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو قرار گرفت، اضافه کرد: معرفي رويكردهاي نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامه‌هاي روابط عمومي‌هاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عمومي‌ها، رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيت‌ها، به عنوان رویکرد اساسی برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شده‌است. همچنین تعيين چارچوبي براي سنجش وضعيت اقدامات انجام شده، تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عمومي‌ها و زمينه هاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني با بكارگيري ابزار بهينه كاوي و ايجاد انگيزه در جهت ارتقای كاركرد و بهره‌وري روابط عمومي‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.

ببران اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این  جشنواره سنجش میزان تطبیق عملکرد شرکت‌های مادر تخصصی و استانی و مقایسه آن با اهداف کمی ترسیم شده که در برنامه سالانه روابط عمومی وزارت نیرو نيز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فراخوان نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق، بآدر مرداد ماه 97 از سوی دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام و متعاقب آن دفترچه خودارزیابی شرکت‌ها در این دفتر تنظیم و جهت ارزشیابی اولیه آثار از سوی روابط عمومی‌ها به شرکت‌های استانی ارسال شد، افزود: از میان آثار ارسالی، آثار 123 شرکت در رشته‌های  فرهنگ سازي و آموزش همگاني،  ارتباط با رسانه‌ها (ديداري، شنيداري، مكتوب و مجازي)، ارتباط با پايگاه خبري وزارت نيرو، ارتباط با راديو و تلويزيون اينترنتی، پژوهش و افكارسنجي،  انتشارات و مستندسازي، تبليغات محيطي و رسانه‌اي، مديريت و برنامه‌ريزي، حضور در فضاي مجازي و جريان سازي خبري از طريق شبكه هاي اجتماعي، جشنواره و نمايشگاه، نوآوري و خلاقيت، ارتباطات درون سازماني و آموزش همكاران روابط عمومي و اصحاب رسانه در فرآيند ارزيابي قرار گرفت.

مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی وزارت نيرو ادامه داد: در مرحله اول و در غربالگری اولیه در دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو آثار تمامی شرکت کنندگان شامل 33 شرکت توزیع نیروی برق، 26 شرکت آبفای شهری، 26 شرکت آب منطقه ای ، 16 شرکت برق منطقه‌ای، 12 شرکت آبفار و  11 شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه به علاوه شرکت مدیریت شبکه برق ایران و پژوهشگاه نیرو ارزیابی و مرحله دوم از سوی شرکت‌های مادر تخصصی انجام شد.

وی افزود: رویکرد انتخاب داوران جشنواره علاوه بر سوابق آکادمیک و مدارج علمی، مبتنی بر پیشینه عملی در کار روابط عمومی بوده است، به گونه‌ای که هر چهار داور نخستین دوره جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق دارای سوابق درخشان در حوزه علمی و عملیاتی روابط عمومی هستند.

ببران اظهار کرد: این کمیته، رتبه بندی شرکت‌های برتر از میان 29 شرکت را بر عهده داشت که در نهایت و بر اساس نتایج داوری در هر رشته شرکت‌هايي حائز مقام‌های اول تا سوم شدند و همچنین سه شرکت به عنوان شرکت‌های برتر معرفی شدند.

وی در پایان از تلاش‌ اعضای کمیته داوران؛ دکتر مهدخت بروجردی علوی، دکتر حسین افخمی، دکتر محمدمهدی فتوره‌چی و دکتر داود زارعیان که دانش و تجربه خود را در اختیار وزارت نیرو قرارداده و با انتخاب آثار برتر، معیار جدیدی برای فعالان عرصه روابط عمومی در صنعت آب و برق و سایر بخش‌ها ترسیم کردند، قدردانی کرد.

منبع:وزارت نیرو