19:20

1403/02/23

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

قرارداد میدان مشترک بلال به زودی امضا می شود

معاون مدیرعامل شركت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از امضای قرارداد توسعه میدان مشترک بلال طی چند روز آتی خبر داد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  رضا دهقان ضمن اعلام این خبر افزود: قرارداد توسعه میدان مشترک بلال به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار، میان شركت نفت و گاز پارس و شركت پتروپارس به امضا می رسد.

وی با بیان این كه حجم تولید روزانه میدان بلال حدود ۵۰۰ میلیون فوت مكعب خواهد بود، افزود: گاز تولیدی از این میدان از طریق خط لوله دریایی فاز ۱۲، به پالایشگاه این فاز در خشكی منتقل می شود.

میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان گازی پارس‌جنوبی و در ۹۰ كیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است. با توجه به نزدیکی میدان گازی بلال به تأسیسات فراساحلی فاز ۱۲ پارس جنوبی و نیز ظرفیت‌ خالی جهت دریافت و تولید گاز در سكوی C فاز۱۲، مقرر است گاز استخراج شده از این میدان به سكویC فاز ۱۲ منتقل و سپس از طریق خط لوله به پالایشگاه فاز۱۲ در كنگان جهت فرآورش ارسال شود.

از اهداف طرح توسعه میدان بلال می توان به حفاری در مجموع ۸ حلقه چاه تولیدی (یك حلقه چاه توصیفی – اكتشافی با هدف توصیف و تولید لایه‌های گازی مربوطه به همراه حفر یك حلقه چاه Learning و ۶ حلقه چاه توسعه‌ای) و تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش و انتقال به پالایشگاه فاز۱۲ پارس جنوبی از طریق خط لوله، اشاره کرد.

منبع: شرکت ملی نفت