20:47

1403/02/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموعه نفت پاسارگاد/ تلاش در سنگر تولید جهاد مقدس است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر همه کارگران، کارفرمایان و مدیران احساس کنند در یک جهاد مقدس قرار دارند، تولید بی شک افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش نوای صنعت، دکتر سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جمع کارکنان، کارگران و مدیران نفت پاسارگاد افزود: باید با فروش محصولات به صورت ارزی حاشیه سود را بالا ببریم و فرآورده‌های نفتی را در بازار بین المللی عرضه کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی کشورهای دارای ذخایر غنی از جمله نفت بوده که باید بتوانیم محصولات خام را به محصولات با ارزش افزوده تبدیل کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
با قدردانی از خدمات و عملکرد نفت پاسارگاد در سال گذشته گفت: از مدیر عامل و همه همکارانشان در مجموعه نفت پاسارگاد قدردانی می کنم و امیدواریم جهش تولید با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه ظرفیت‌های موجود و با تلاش و مجاهدت همه کارکنان و مدیران تحقق رونق تولید در سال جدید نیز باید با قدرت پیگیری شود.
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:
مدیران، کارگران و همکارانی که امروز اینجا و در خطوط تولید و بخش‌های مختلف حضور دارند، نیروهای مومن، پرکار و انقلابی هستند که توقع ما این است که انشالله مجموع تولید این شرکت امسال نیز افزایش یابد.
وی افزود: نفت پاسارگاد پارسال خوشبختانه افزایش ۳۰ درصدی تولید داشته که بیش از ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید به ثبت رسانده است.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و راهبردهای این شرکت که به ما نیز اعلام شده، امسال تولید نفت پاسارگاد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن هدفگذاری شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز برای بازدید، نظارت میدانی و هم برای احوالپرسی از کارگران سخت‌کوش و عرض خداقوت به این مجموعه تولیدی آمدیم.
وی اضافه کرد: مبحث رشد تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال، به همه مجموعه‌های تولیدی برمی‌گردد و البته که ما اگر بتوانیم رشد تولید داشته باشیم افرایش بهره‌وری نیز خواهیم داشت و با افزایش بهره‌وری یکی از مولفه‌های مهار تورم هم اتفاق خواهد افتاد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای نفت پاسارگاد خاطر نشان کرد: کارهای بزرگی انجام شده و تلاشگران و متخصصان این مجموعه با تصرف بر علوم و دانش‌بنیان کردن صنعت، موفق شدند ضایعات لاستیک‌های خودرو را در تولید قیر مورد استفاده قرار دهند و با تغییراتی که انجام داده‌اند پایداری و عمر متوسط آسفالت را بهبود بخشیدند.
وی افزود: مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زیرمجموعه وزارتخانه مبنای کارشان را بر شفافیت قرار داده اند و یکی از راه های این ایجاد شفافیت، ارائه محصول در بازار سرمایه است.
مرتضوی اضافه کرد: ما بخش قابل توجهی از شرکت‌های سودده را در بازار سرمایه ثبت و عرضه کردیم و شرکت‌هایی که تاکنون موفق به این کار نشدند هم به زودی با رفع موانع پیش رو، وارد بازار سرمایه خواهند شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری بر تحقق رشد تولید تاکید ویژه فرمودند و در واقع رشد تولید باید در تمام عرصه‌ها باشد و گستره محصولات بالادستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز فراگیرتر شود.
مرتضوی افزود: با رشد تولید کمبود محصول برطرف خواهد شد و ما نیز همسو با سایر دولتمردان در بخش‌های دولت پیگیر هستیم که بتوانیم موانع تامین مواد اولیه را برطرف کنیم تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.
نفت پاسارگاد با ۶ کادخانه تولیدی در سطح کشور و ۲ پایانه صادراتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع گریدهای قیر در خاورمیانه محسوب می‌شود.