09:55

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

غریب پور: برنامه آموزش تکنسین های حفاری، آتشباری، استخراج و فرآوری توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در راستای توانمندسازی امر آموزش و توسعه معادن، ایمیدرو حمایت از طرح های تحقیقاتی مورد نیاز این بخش را آغاز کرده است. وی همچنین از اجرای برنامه آموزش تکنسین های حفاری، آتشباری، استخراج و فرآوری توسط ایمیدرو خبر داد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، خداداد غریب که عصر روز گذشته در جلسه کمیته آموزش و پژوهش ایمیدرو سخن می گفت، افزود: در راستای بند 59 برنامه های عملیاتی نقشه راه معدن و صنایع معدنی، تدوین نیازهای آموزشی و اجرای آموزش های تخصصی و مهارتی مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی در حال انجام است.

وی افزود: آسیب شناسی و شناسایی ضعف های آموزشی در تولید و ایمنی، توانمندسازی منابع انسانی در معادن کوچک و همچنین همکاری در زمینه فناوری های نوین از جمله اهداف ایمیدرو ذیل برنامه های نقشه راه معدن خواهد بود.

غریب پور توانمندسازی مدیران، احصا نیازهای معادن کوچک و آموزش تکنسین های حفاری، آتشباری، استخراج و فرآوری را از برنامه های این سازمان طی سال جاری عنوان کرد و گفت: در بحث بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی معادن (HSEE) به ویژه معادن زغالسنگ، ایمیدرو مصمم به آموزش و رعایت استانداردهای مرتبط با این بخش است.

  • حمایت از پایان نامه های دانشگاه ها

وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات ایمیدرو در زمینه پیوند دانشگاه و صنعت عنوان کرد: همکاری با مراکز علمی و دانشگاه هایی همچون امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف و جهاد دانشگاهی ادامه خواهد داشت.

غریب پور افزود: در این راستا، حمایت از طرح های تحقیقاتی به ویژه پایان نامه های دانشگاهی که مرتبط با نیازهای این بخش است را در دستور کار قرار داده ایم.

  • اهداف همکاری با مراکز علمی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مدیریت پروژه ها به طور علمی، اصل غیرقابل انکار در توسعه است، گفت: هدف ایمیدرو در ایجاد ارتباط موثر با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، کسب دانش مهندسی و سپس دستیابی به دانش طراحی است.

وی اعلام کرد: امیدوار هستیم با اجرای هرچه بهتر برنامه های آموزشی توسط ایمیدرو، مسیر رشد و توسعه در این بخش با سرعت بیشتری محقق شود.

منبع:ایمیدرو