15:48

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی اخذ مالیات است

عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران گفت: بیشترین مشکلی که واحدهای صنعتی خصوصی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث مالیات است که از بخش خصوصی دریافت می‌شود.

به گزارش “نوای صنعت“، سید علی صدری روز شنبه در نشست مطبوعاتی که به منظور بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد با بیان اینکه مالیات باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود افزود: متاسفاته مالیات در کشور ما صرف هزینه‌های جاری می‌شود که این یک اشکال بزرگی است که در سیستم مالیات وجود دارد.

وی گفت: معتقد هستیم بخش زیر زمینی اقتصاد چون مالیات نمی‌دهند فشار مالیات را بر بخش شناسنامه دار و واحدهای تولیدی کشور افزایش می‌دهد.

صدر با بیان اینکه ما مشکلاتی نیز با سازمان تأمین اجتماعی و بانک‌ها داریم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ستاد رفع موانع تولید، شورای گفت و گو و همچنین اقتصاد مقاومتی نمایندگان بخش خصوصی با هم مذاکره و مسائل را حل و فصل می‌کنند.

  • نخستین شهرک پوشاک خاورمیانه در استان تهران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه ۳۹ شهرک پوشاک در استان تهران وجود دارد که ۱۸ شهرک آن فعال است گفت: اولین شهرک پاک پوشاک در خاورمیانه با پیش بینی ۱۵ هزار نفر اشتغال به زودی در استان تهران راه اندازی می‌شود.

صابر پرنیان ادامه داد: ۴۷ بافت صنعتی در استان تهران به بهره برداری می‌رسد که برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۰ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان گذراندند.

پرنیان گفت: در حوزه توانمند سازی پایان نامه‌های مؤثر که به پیشرفت واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف کمک می‌کند ورود می‌کنیم و همچنین آزاد سازی اراضی راکد از دیگر برنامه‌های این شرکت است.