06:00

1403/02/28

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه؛ اولویت نخست بازرسی شرکت ملی گاز ایران

به گزارش”نوای صنعت“، رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که پیشگیری و مقابله با فساد از اولویت‌های اصلی امور بازرسی این شرکت است.

حمیدرضا ملکی در نشست مدیران، معاونین و رؤسای ستادی و شهرستان‌های شرکت گاز استان اصفهان که در سالن شهید سلیمانی این شرکت برگزار شد، با اشاره به این‌که مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کلان نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌های اکیدی در این زمینه داشتند که ابلاغ فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد در سال (1380) یا سرفصل عدالت و مبارزه با فساد در بیانیه گام دوم انقلاب در سال (1397) از جمله این رهنمودها است.

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران ضمن تبیین و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، سرفصل عدالت و مبارزه با فساد در این بیانیه را مرجع اصلی رویکرد جدید امور بازرسی معرفی و مهم‌ترین بخش آن را ضرورت تربیت نیروی مؤمن، کاردان و انقلابی و همچنین اصلاح ساختارهای فسادزا در سازمان‌ها عنوان کرد.

ملکی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شرکت ملّی گاز ایران، شناسایی زمینه‌های فسادزا، اصلاح و مبارزه با فساد است و مدیران شرکت‌های تابعه می‌بایست در این راستا تلاش خود را دوچندان کنند تا زمینه‌های بروز فساد در نظام اداری به طور کامل برطرف شود؛ چراکه شرکت‌های گاز استانی نقطه ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی با اشاره به این‌که ارتقای سلامت اداری و پیشگیری و مبارزه با فساد باعث افزایش کارآمدی و اثربخشی نظام اداری می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و امور بازرسی برای اثربخشی خدمتگزاری و پاسخگویی کارکنان دولت، برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است.

ملکی با بیان این‌که اجرای وظایف بازرسی بدون همکاری شرکت‌های تابعه میسر نیست، گفت: کنترل و رسیدگی به فرآیندها، ارتقا سلامت اداری، مبارزه و پیشگیری از فساد به‌صورت درون‌سازمانی، قبل از ورود سایر دستگاه‌های نظارتی بیرونی، از وظایف امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات است و در این راستا نیز فرآیندها و امور اجرایی آن تعریف شده است.

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملّی گاز ایران در پایان، اظهار کرد: افزایش رضایتمندی آحاد مختلف مردم با عملکرد خوب مسئولان از طریق پاسخگویی و گزارش‌دهی مستمر تحقق می‌یابد؛ نکته‌ای مهم و قابل تعمق که باعث افزایش اعتماد مردم در زمینه‌های مختلف به دولت می‌شود.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز در ابتدای جلسه، گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه کرد.

منبع: روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *