16:32

1403/02/12

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تولید محصولات باارزش افزوده بالاتر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان که به همراه مدیران نواحی گرم و سرد و مدیر مجتمع فولاد سبا از شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بازدید نمودند و ضمن دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران و کارشناسان این شرکت بر رشد تولید و اهمیت تولید محصولات باارزش افزوده بالاتر در این شرکت در سال 1402 تأکید نمودند.

به گزارش “نوای صنعت“، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در این دیدار غلامرضا سلیمی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از روند روبه رشد تولید کمی و کیفی محصولات شرکت ورق خودرو و قدردانی از زحمات مدیریت و کارکنان این شرکت در سال 1401 تصریح کرد: در سال جدید  شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر راهبرد خود را در ادامۀ استراتژی‌های سال قبل و به‌صورت هدفمندتر بر اجرای طرح‌های توسعه، رشد تولید و عرضه محصولات باارزش افزوده بالاتر متمرکز نموده است.

وی با اشاره به ظرفیت 400 هزار تنی شرکت ورق خودرو در تولید ورق گالوانیزه تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت ورق خودرو  اصلی‌ترین قطب تولید ورق‌های پرکاربرد در صنعت خودروسازی کشور است و از بالاترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا در این عرصه بهره‌مند‌است، انتظار می‌رود همانند سال 1401با تمام توان و ظرفیت خود به رشد تولید همت گمارد.

سلیمی استفاده از دانش فنی و تجارب فولاد مبارکه، تدوین و اجرای برنامه‌های استراتژیک فراگیر در مجموعه هلدینگ جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در شرکت‌های تابعه ازجمله شرکت ورق خودرو را مورد تأکید قرار داد.

 *خودروسازان کشور نیاز به واردات محصولات گالوانیزه ندارند* 

در جریان این بازدید مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد این شرکت در سال 1401 گفت: در حال حاضر با تلاش کارکنان این شرکت، خودروسازان کشور نیاز به واردات محصولات گالوانیزه ندارند و در سال جاری نیز تمامی تلاش خود را برای تولید گریدهای جدید و پرکاربرد به کارخواهیم گرفت تا مأموریت حساس خود را در راستای تحقق برنامه توسعه و سند چشم‌انداز ترسیم‌شده در شرکت مادر را ایفا نماییم.

 *برنامه های شرکت برای تولید ورق مورد نیاز صنایع تولید کنند لوازم خانگی* 

حمید شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌ها و برنامه های این شرکت برای تولید ورق باکیفیت ویژه برای صنایع لوازم‌خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تنوع و تکمیل سبد محصولات در زنجیره تولید گروه فولاد مبارکه و نیاز صنایع تولید کننده لوازم خانگی تمامی تلاش خود را در این زمینه نیز به کارخواهیم گرفت ،بدون شک حمایت‌های مدیریت ارشد گروه فولاد مبارکه به‌عنوان سهامدار اصلی و تأمین‌کننده عمده مواد اولیه شرکت ورق خودرو  می‌تواند در تحقق اهداف سالانه این شرکت مؤثر و کارگشا باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تداوم روند روبه رشد و موفقیت‌های این شرکت درگِرو همین حمایت‌ها و تأمین به‌موقع مواد اولیه است و در جهت تحقق حداکثری اهداف و تکمیل سبد محصولات و زنجیره ارزش شرکت بسیار حیاتی است.

 *تعریف و اجرای پروژه مشترک مجتمع فولاد سبا با شرکت ورق خودرو* 

در این بازدید همچنین محمود محمدی فشارکی مدیر مجتمع فولاد سبا هم از تعریف و اجرای پروژه مشترک مجتمع فولاد سبا با شرکت ورق خودرو خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تدابیر شرکت فولاد مبارکه در همکاری‌های دوجانبه، برای تولید ورق‌های فول‌هارد موردنیاز جهت تولید ورق‌های دوفازی DP800 و DP1000 در شرکت ورق خودرو آمادگی داریم.