03:04

1403/02/30

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تحقق توسعه اقتصادی کشور از مسیر تولید بخش خصوصی توانمند

نشست مشترک سرپرست معاونت امور صنایع با نمایندگانی از اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن کشاوزی و خانه صنعت ، معدن وتجارت ایران وکانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی با هدف تبیین سیاست های راهبردی بهبود وضعیت تولید برگزار شد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع در این نشست که حول طرح دغدغه های فعالان بخش خصوصی وآمادگی این طیف به کمک و بهبود وضعیت صنعت برگزارشد، با تبیین مهمترین اولویت های وزارت صمت گفت:تحقق توسعه صنعتی کشور از مسیر بخش خصوصی توانمند و با انگیزه می گذرد.

وی تصریح کرد: کارآفرین واقعی ضد رانت و انحصار است و در کنار دولت با هدف رشد و توسعه بخش تولید به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

سرپرست معاونت امور صنایع با طرح این مطلب اشاره ای به وظایف ذاتی وزارت صنعت،معدن وتجارت کرد وافزود: این معاونت باید به مسائل حاکمیتی ، ستادی و سیاستگذاری در حمایت از صیانت از تولید بپردازد.

صادقی نیارکی تشکیل شورای هم اندیشی خبرگان صنعت را در همین راستا برشمرد و گفت: این شورا با حضور خبرگان حوزه تولید و صنعت کشور، متشکل از صاحبنظران عرصه اقتصاد کلان،اقتصادی توسعه ،اقتصاد سیاسی ،اقتصاد صنعتی و… تشکیل خواهدشد و به موضوعات کلیدی و تاثیر‌گذار در رونق تولید ‌خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: در این شورا امنیت سرمایه گذاری ،اقتصادی ، کاهش ریسک پذیری،ادغام بنگاه های اقتصادی ،تشکل ها و… از جمله محورهای کلیدی در بخش های مختلف صنعتی خواهد بود .

همچنین تشکیل نشست با تشکل های تخصصی را مورد تاکید قرار‌داد و گفت: در پایان هرماه به صورت مستمر نشست تخصصی با تشکل های صنعتی برگزار و سیاست های راهبردی و تصمیمات اتخاذ شده در این نشست تبیین خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع‌همچنین بررسی دغدغه های صنایع مختلف را از دیگر برنامه های این نشست عنوان کرد و گفت: با حضور نمایندگانی از همه تشکل های صنعتی وضعیت صنایع مختلف بررسی و ر اهکارهای اجرای با بهره مندی از خرد جمعی اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذکر است ، در این نشست که نمایندگانی ازتشکل های تخصصی حضور داشتند ضمن استقبال از این انتصاب از سوی وزیر محترم صنعت ، معدن وتجارت با طرح برخی چالش‌ها ، جهت همکاری و برون رفت از فضای فعلی پیشنهاداتی را مطرح و مقررشد در نشست های هم اندیشی به صورت تخصصی به موانع پیش روی تولید پرداخته شود.

منبع:وزارت صنعت ، معدن و تجارت