09:02

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بزرگترین سایت اورژانس هوایی کشور توسط یک صنعتگر خیر اراکی احداث و تجهیز گردید

به گزارش “نوای صنعت“، روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه با هماهنگی های انجام شده از سوی ریاست اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی و با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات و مسئولان استان مرکزی بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در اراک به بهره‌برداری رسید و در خدمت مردم استان مرکزی قرار گرفت و از زحمات و مشارکت خیر گرانقدر جناب آقای مهندس محسن محمدی، مدیرعامل محترم شرکت صنایع آلومرول نوین و عضو هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران با اهداء لوح سپاس و یادبود قدردانی به عمل آمد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح پایگاه اورژانس هوایی در اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی جزو استان‌های پرتردد کشور است نیاز به بالگرد در آن دیده می‌شد. 

وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده با هوانیروز و وزارت بهداشت یک بالگرد بسیار پیشرفته در اختیار استان قرار گرفت، در این بالگرد انواع امکانات پزشکی و حتی امکانات ICU نیز فراهم شده است. 

لازم به ذکر است پایگاه اورژانس هوایی استان مرکزی که بنام استاد خلبان شهید منصور وطن پور خلبان پیشکسوت اراکی نامگذاری شده است و با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و وسعتی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع دارد و عنوان بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی کشور را به خود اختصاص داده است.