16:23

1403/01/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

با حضور وزیر نیرو؛40 پروژه توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویر احمد 40 پروژه توزیع برق استان با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، “رضا اردکانیان” در ادامه سفر یک‌روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد 40 پروژه توزیع برق استان را به بهره‌برداری رساند. این پروژه‌ها شامل توسعه و احداث شبکه برق شهری و روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق شهری و روستایی و نیز برق‌رسانی روستایی است که بیش از چهار هزار و 297 خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 وزیر نیرو همچنین در جریان این سفر پست 132 کیلوولت مختار را نیز به بهره‌برداری رساند. این پست با اعتباری بالغ بر 8.2 میلیارد تومان به ظرفیت 30 مگاولت آمپر دارای چهار دستگاه فیدر خروجی است که افتتاح آن موجب کاهش خاموشی‌ها در منطقه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه در شهرهای سی‌ سخت و یاسوج خواهد شد.

افتتاح فاز اول پست 132 کیلوولت دنا با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان بخش دیگری از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نیرو به استان کهگیلویه و بویراحمد است. این پروژه به ظرفیت 27 مگاولت آمپر دارای چهار دستگاه فیدر خروجی است که بهره‌برداری از آن موجب جمع‌آوری ترانس موقت و کاهش بارگیری در پست جدید خواهد شد.

منبع:وزارت نیرو