15:21

1403/02/29

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

استاندار گیلان در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان؛نقش موثر تعاونی‌ها در بهبود اقتصاد کشور

نقش موثر تعاونی‌ها در بهبود اقتصاد کشور ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه حوزه ساخت و ساز همچنین شرکت‌های دانش بنیان زمینه ساز توسعه هر کشوری می‌شود گفت: قطعا بر اساس ارتقا شاخص‌های اقتصادی کشور‌ها پیشرفت می‌کنند و ما برای استمرار مسیر توسعه یافتگی کشور باید بتوانیم تمام طرح‌ها و بند‌های سند چشم انداز توسعه را اجرایی کنیم.

به گزارش “نوای صنعت“، ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه حوزه ساخت و ساز همچنین شرکت‌های دانش بنیان زمینه ساز توسعه هر کشوری می‌شود گفت: قطعا بر اساس ارتقا شاخص‌های اقتصادی کشور‌ها پیشرفت می‌کنند و ما برای استمرار مسیر توسعه یافتگی کشور باید بتوانیم تمام طرح‌ها و بند‌های سند چشم انداز توسعه را اجرایی کنیم.

زارع با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید گفت: برای اجرایی شدن رونق تولید باید در راستای استراتژی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و همچنین برای تحقق اسناد بالا دستی باید مسیر توسعه یافتگی کشور را تا افق ۱۴۰۰ ادامه دهیم.

سرپرست استانداری گیلان  با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در مسیر توسعه یافتگی اعتماد به تعاونی‌ها هست گفت: به واسطه وضعیتی که در قانون اساسی همچنین قانون مدنی برای تعاونی‌ها تعیین شده باید به این بخش همواره توجه کنیم.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان خود عامل موثری برای کشور‌های توسعه یافته دنیا به شمار می‌روند و در این حوزه بسیار راهگشا هستند در نتیجه باید توجه خود را به این بخش بیشتر کنیم.

زارع با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های خوبی را پیش روی شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است گفت: باید بتوانیم از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه حمایت کنیم و بتوانیم ایده‌های این شرکت‌ها را به مرحله عملیاتی برسانیم و آن‌ها را وارد بازار اقتصادی کشور کنیم.

سرپرست استانداری گیلان اظهار کرد: ورود این شرکت‌ها به بازار و عرصه اقتصادی علاوه برآن که زمینه ساز گسترش ظرفیت‌ها می‌شود بلکه زمینه ساز افزایش اشتغال و همچنین بهره‌وری می‌شود.

وی افزود: افزایش تولید ناخالص ملی کشور همچنین ارز آوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان خود از عوامل حمایت از تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: ارزیابی‌های من از نمایشگاه امسال نشان می‌دهد که این نمایشگاه از لحاظ کیفیت نسبت به نمایشگاه سال گذشته بسیار بهتر شده و امیدواریم شرکت‌های مختلف تعاونی‌ها بتوانند در حوزه ساخت و ساز و همچنین صنعت مسکن بیش از گذشته موفق باشند.

منبع:اتاق تعاون