03:10

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

اتاق تعاون ایلام صاحب مرکز داوری شد

اتاق تعاون ایلام صاحب مرکز داوری شد دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران از افتتاح مرکز داوری اتاق تعاون ایلام خبر داد و گفت: مراکز داوری اتاق تعاون کشور وظیفه رسیدگی به حل اختلاف شرکت های تعاونی و اعضای آنان را برعهده دارد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  مرکز داوری اتاق تعاون ایلام طی مراسمی با حضور دبیر مرکز داوری، معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران و معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری ایلام، هیات رئیسه و جمع کثیری از مقامات استانی و تعاونگران افتتاح شد.

محمد رنجبر دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران در این مراسم اظهار داشت: با فعالیت این مرکز پرونده های اختلاف تعاونی ها به دادگستری با حجم کار بالایی که دارند منتقل نمی شود و توسط این مراکز اختلافات رسیدگی می شود که این کار بار زیادی از حجم کار دادگستری را کاهش می دهد.

وی افزود: داوری در این اتاق ها راه کوتاه‌تری نسبت به دستگاه قضایی دارد و آرای داوران در مراکز داوری اتاق های تعاون معادل آرای دادگاه است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری ایلام در این مراسم گفت: مرکز داوری اتاق تعاون استان ایلام بر اساس قانون برای رسیدگی به اختلافات و دعاوی بین اعضای تعاونی‌ها با خود تعاونی، تعاونی‌ها با  تعاونی‌های دیگر و اتحادیه‌ها علیه تعاونی‌های دیگر رسیدگی می‌شود و اختلافات آنها را حل و فصل می‌کند.

وی گفت: حل و فصل دعواها به صورت تخصصی توسط بخش تعاونی انجام می‌شود؛ در این مرکز از افراد خبره و ماهر برای حل مشکلات استفاده می‌شود و مطمئن هستیم که این مرکز می‌تواند این مشکلات و دعواها را به حداقل برساند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به این‌که فعالیت این مرکز رسمی است، ‌بیان کرد: توصیه می‌کنم شرکت‌های تعاونی قانون بخش بخش تعاونی را جدی بگیرند و مدیران خود را آموزش بدهند. در این شرکت‌ها باید شفاف‌سازی به وجود بیاید تا مشکلات اعضا را رفع کنند.

منبع:اتاق تعاون