13:16

1403/02/05

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

آلومینای جاجرم، آماده ارائه خدمات جذاب برای فعال کردن معادن کوچک

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران مطرح کرد: این شرکت آماده ارائه خدمات جذاب برای فعال کردن معادن کوچک بوکسیت کشور است.

به گزارش “نوای صنعت“، محمدرضا پیرحسینلو در نشست هم اندیشی و رفع مشکلات و تسهیل فرآیند ارتباطات تامین کنندگان بوکسیت بخش خصوصی با بیان این مطلب گفت: یکی از اهداف مهم مشارکت با بخش خصوصی، فعال کردن معادن کوچک و اشتغال و آبادانی در مناطق کم برخوردار است.

وی ادامه داد: شرکت آلومینای ایران برای دستیابی به این موضوع، ارائه کمک های فنی و تخصصی در بخش اکتشاف از جمله خدمات فنی و مهندسی و آنالیز رایگان نمونه ها به معدنکاران بخش خصوصی را پیشنهاد می کند. با توجه به انجام آنالیز گیری مواد اولیه از طریق دریافت آنالیز در معدن مبدا، این شرکت همواره آمادگی بازدید و نمونه گیری از معادن بخش خصوصی را دارد.

آمادگی توسعه زیرساخت های معادن خصوصی بوکسیت

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به درخواست همکاری از معادن بوکسیت کشور برای تامین این محصول تصریح کرد: شرکت آلومینای ایران با هدف تامین زیرساخت معادن بخش خصوصی، از طریق واحد زیرساخت های ایمیدرو، آمادگی توسعه زیرساخت های این معادن از جمله برق، آب، جاده سازی و غیره برای معدن کاران بخش خصوصی را دارد.

وی افزود: در این راستا، با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها مکاتبه انجام شده است. همچنین شرکت آلومینای ایران، با هدف تسهیل ارتباط معادن بخش خصوصی با نهادهای حاکمیتی، آمادگی اقدام لازم برای رفع مشکلات بین معادن بخش خصوصی طرف قرارداد با نهادهای حاکمیتی را دارد.

پیرحسینلو با بیان اینکه بخش خصوصی (مشتمل بر ۱۲ شرکت طرف قرارداد در استان های مختلف)، ۱۰ درصد نیاز بوکسیت مجتمع آلومینای ایران را تأمین می کند، اظهار داشت: بقیه نیاز این شرکت، از معادن تحت پوشش برداشت می شود. خرید بوکسیت بخش خصوصی از چند سال گذشته در حال انجام است.

بنا به این گزارش، شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم یک واحد تولیدی منحصر به فرد و تنها تولید کننده پودر آلومینا در خاورمیانه است که محصول نهایی آن به عنوان ماده اولیه ۴ واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد. میزان مصرف بوکسیت به عنوان ماده اولیه معدنی این مجتمع یک میلیون تن در سال است.