07:52

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

۲۳کارگر سد کارون ۴، شش ماه حقوق نگرفته‌اند

به گزارش”نوای صنعت“، یکی از کارگران قراردادی «سد کارون ۴» از تعویق شش ماهه در پرداخت حقوق ۲۳کارگر شاغل در این پروژه خبر داد.

یکی از کارگران قراردادی «سد کارون ۴» در شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری گفت: باوجود اتمام پروژه سد کارون ۴ در سال‌های گذشته؛ حدود ۲۳ کارگر باقیمانده که زیر نظر شرکت پیمانکاری کار می‌کنند اما از اسفندماه سال گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند.

او گفت: کارفرمای این طرح شرکت آب نیرو تهران است که صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار را به موقع پرداخت نکرده است.

این کارگر ادامه داد: با گذشت بیش از شش ماه از پرداخت نشدن حقوق کارگران سد کارون ۴، معیشت من و همکارانم سخت شده است.

وی با بیان اینکه جدا از تاخیر شش ماهه در پرداخت حقوق؛ حدود ۱۰ سال حق سنوات و یک سال حق عیدی (سال ۱۴۰۱) از کارفرما طلبکاریم، افزود: این کارگران که به عنوان نقشه‌بردار، راننده، کارگر اداری و فنی در سد کارون ۴ فعال هستند بارها به دلیل پیگیری مطالباتشان تهدید به اخراج شده‌اند.

وی همچنین از کاهش تعداد کارگران این پروژه سخن گفت و افزود: در مراحل ساخت این پروژه عمرانی، بیش از ۲ هزار نیرو کار به صورت مستقیم و شبانه‌روزی و شمار زیادی نیز به صورت غیرمستقیم در مراحل ساخت این پروژه مشغول کار بوده‌اند.

سد کارون ۴ روی رودخانه کارون و در فاصله ۶۷۰ کیلومتری ریزشگاه رودخانه کارون به خلیج فارس احداث شده و به عنوان بزرگترین سد بتنی ۲ قوسی ایران و پنجمین سد مرتفع و منبع تولید انرژی برق آبی در جهان، در ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *