11:08

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

وزیر نیرو راهی کابل شد

وزير نيرو و رييس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان برای سفری یک روزه و به منظور انجام يك ديدار رسمي، صبح امروز (سه شنبه) تهران را به مقصد كابل ترك كرد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، “رضا اردکانیان” به‌عنوان رييس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و افغانستان در اين سفر با مقامات عالي‌رتبه جمهوري افغانستان از جمله “محمد اشرف غني” رييس جمهوري، “عبدالله عبدالله” رييس اجراييه حكومت وحدت ملي و وزراي ماليه و انرژي و آب آن كشور گفتگو خواهد کرد.

قرار است در اين ديدارها، موضوعات مختلف روابط دوجانبه از جمله اقتصاد، تجارت و ترانزيت، مواد مخدر و مهاجرين،همكاري‌هاي آبي و …مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

در اين سفر احمدعلی کیخا، نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، علي عدالت، دستيار وزير در امور كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان و عليرضا حاجي‌زاده، رييس اداره امور افغانستان وزارت امور خارجه وزير نيرو را همراهي مي‌كنند.

گفتنی است از ابتداي سال جاري و بر اساس مصوبه هيات دولت، مسئوليت كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و افغانستان به وزارت نيرو واگذار شده است. علاوه بر آن مسئوليت كميسيون‌هاي مشترك با كشورهاي تاجيكستان، روسيه، آلمان،ارمنستان و .. بر عهده وزارت نيرو است.

منبع: وزارت نیرو