10:54

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

مذاکرات بخش‌خصوصی برای تجارت غلات

همزمان با سفر هفته آتی هیات تجاری اتاق بازرگانی جمهوری اوستیای شمالی روسیه به ایران، نشستی با هدف گسترش تجارت غلات میان دو کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و ‌کشاورزی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  سرپرستی این هیات تجاری را رییس اتاق بازرگانی جمهوری اوستیای شمالی روسیه برعهده دارد و مدیران عامل شرکت‌های «پارتنر کا-ان»، «دیگ آگرو»، «نارت استاندارد» و «آیدارترید» وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

در نشستی که روز یکشنبه 13 مرداد ماه در محل اتاق تهران برگزار می‌شود، قرار است نمایندگان بخش‌ خصوصی و اعضای اتاق تهران با اعضای این هیات تجاری پیرامون تجارت غلات میان دو کشور به رایزنی و گفت‌و‌گو بنشینند. با توجه به آنکه توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه و کشورهای طرف همکاری با ایران در دوران تحریم‌ها، در فهرست اولویت‌های کاری اتاق تهران در این دوره قرار گرفته، مذاکرات تجاری بخش‌خصوصی ایران با هیات تجاری جمهوری اوستیای شمالی روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر طبق آمار سال 2018 میلادی، بیش از 74 درصد از مجموع کل صادرات ایران به روسیه مربوط به محصولات کشاورزی، غذایی و دامی بوده‌است در حالی که در این سال،‌ بیش از 65 درصد از مجموع کل واردات ایران از روسیه را همین محصولات تشکیل می‌داده است.

نشست مذاکرات دوجانبه فعالان اقتصادی ایران با هیات تجاری جمهوری اوستیای شمالی روسیه، ساعت 14 روز یکشنبه 13 مرداد ماه جاری در محل ساختمان اتاق تهران در خیابان وزرا برگزار خواهد شد. علاقمندان به حضور در این نشست تجاری می‌توانند در لینک زیر ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در نشست تجاری ایران و روسیه

منبع: اتاق تهران