09:47

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

حضور متخصصان پالایشگاه آبادان در پالایشگاه های برون مرزی

به گزارش”نوای صنعت“، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: درپی توافقات انجام شده بین وزرای محترم نفت ایران و سوریه در سفر اخیر رییس جمهور به آن کشور مقرر شد پالایشگاه حمص در سوریه تعمیرات اساسی شود و در این پروژه نیز از متخصصان پالایشگاه آبادان استفاده شود.

حکیم قیم اظهار داشت: همانطوری که مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراوردهای نفتی در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرد ، با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شده تا یک پالایشگاه در حمص سوریه مورد بازسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این تعمیرات و بازسازی توسط متخصصان و مهندسان پالایشگاه آبادان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: مجموعه پالایشگاه آبادان کارکنان توانمند و متخصصی دارد که در عرصه‌های مختلف توانایی خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و می‌توان از این تجربیات در عرصه بین الملل در دیگر کشورها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: تعمیرات پالایشگاه حمص از جنبه اقتصادی یک فرایند برد-برد بین ایران و سوریه ایجاد می‌کند و علاوه بر ایجاد زمینه های مشترک بین دو کشور ، همچنین از جنبه سیاسی نیز منجر به تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیز با توان داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت های بومی پیش رفته است، اظهار داشت: هرگاه به توانایی های خودمان اعتماد کردیم، نتیجه گرفتیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان عنوان کرد: با تعمیرات اساسی و نوسازی این پالایشگاه ، عملاً پالایشگاه آبادان وارد عرصه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه شده است.

منبع: روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *