10:39

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

جشنواره ملی بورس و رسانه در اصفهان برگزار می شود

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری سومین جشنواره ملی بورس و رسانه در کشور خبر داد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  یاسر فلاح روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تالار فرشچیان اصفهان افزود: اثر متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور، چگونگی توسعه فرهنگ سهامداری در افق پیش روی بازار سرمایه، نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از رونق تولید و تأثیر توسعه ابزارها و نمادهای مالی در افزایش کارایی بازار سرمایه از جمله محورهای این جشنواره است.

وی درباره قالب‌های آثار ارائه به جشنواره اظهار داشت: بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال (روزنامه‌ها، نشریات ادواری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری – تحلیلی) شامل خبر، گزارش، گفت و گو، تیتر، یادداشت، مقاله و سرمقاله، بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری شامل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شامل گزارش، مستند، گفت و گو از قالب‌های آثار قابل ارائه در سومین جشنواره ملی بورس و رسانه است.

فلاح با اشاره به جایزه ویژه جشنواره با موضوع نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در تحقق شعار رونق تولید خاطرنشان کرد: آثار قابل ارائه در این جشنواره باید از تولیدات از اول مرداد ۹۷ تا ۲۰ تیرماه سال جاری باشد و ارسال آثار تنها از طریق سایت جشنواره امکانپذیرست و علاقمندان باید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.festpress.ir مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه علاقمندان برای ارائه آثار تا بیستم تیرماه سال جاری فرصت دارند، اضافه کرد: مراسم معرفی برگزیدگان و اختتامیه سومین جشنواره بورس و رسانه هفته دوم مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اولین جشنواره بورس و رسانه در سال ۹۶، حدود ۳۰۰ اثر از رسانه های ملی و تهران ارسال شده بود، بیان داشت: سال گذشته در جریان برگزاری دومین جشنواره بورس و رسانه ۷۰۰ اثر ارسال شده بود.

فلاح با تاکید بر این مطلب که سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس به طور حتم باید با آموزش و تحقیق انجام شود، اظهارداشت: بدون آموزش و از طریق یک سری سفارش‌ها و توصیه، نمی‌تواند راهگشا و درست باشد.

وی با بیان این افراد باید به طور حتم با آموزش و از طریق مشاوران مورد تأیید بورس اوراق بهادار وارد سرمایه گذاری در بورس شوند، خاطرنشان کرد: افرادی که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند باید به اخبار روز واقف باشند، نقاط قوت و ضعف اقتصاد کشور را بشناسند تا بتوانند در بورس خرید و فروش درست انجام دهند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب که بورس جای افراد صبور برای سرمایه گذاری است، اظهارداشت: طبق اعلام نماگرهای بانک مرکزی در افق ۱۰ ساله، کسانی که در بورس سرمایه گذاری کردند، از همه بازارهای مالی بیشتر سود بردند.

وی بیان داشت: بازار سرمایه و بورس در کشور، قدمتی ۵۲ ساله دارد، تمام توسعه‌ای که در بازار سرمایه و بورس اتفاق افتاده، در ۳۰ سال گذشته بوده، ضمن اینکه بورس در کشور ما مفهوم پرابهامی برای مردم دارد و مردم آشنایی چندانی با بازار سرمایه ندارند.

وی با بیان اینکه نگرش مردمی در کشور ما در حوزه سرمایه گذاری بیشتر به بانک ختم می‌شود و برخی در بازارهای غیر مولد مانند ارز و سکه سرمایه گذاری می‌کنند، تصریح کرد: معتقدیم که بورس این امکان را فراهم می‌کند که چرخ اقتصاد بهتر بچرخد و می‌تواند به رونق تولید و اشتغال پایدار کمک کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بیش از ۶۳۰ شرکت در بورس پذیرش شده که از محل مردم و منابع مردمی تأمین مالی می‌شوند، خاطرنشان کرد: بورس و سرمایه گذاری در آن، می‌تواند ارزش دارایی مردم را حفظ کند.

به گفته وی ضریب نفوذ بازار سرمایه و بورس در کشور ۱۵ درصد است و فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری در کشور جای رشد بسیاری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تالار منطقه‌ای بورس اصفهان را به عنوان دومین تالار کشور دانست و افزود: اصفهان یکی از شهرهای مهم در بازار سرمایه است و به لحاظ حجم و ارزش معاملات، دومین بورس کشور را در اصفهان داریم و سال گذشته، پنج هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان نقل و انتقالات سهام در تالار منطقه‌ای اصفهان بوده است.

فلاح اضافه کرد: مردم اصفهان از هوش اقتصادی و مالی بالایی برخوردار هستند و به خوبی می‌دانند چه جایی باید سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی، اصفهان با حجم ۱۷ هزار و ۸۲۳ میلیون سهم معامله شده و دریافت ۱۰ هزار و ۵۰۰ کد جدید سهامداری جایگاه دومین تالار منطقه‌ای بورس کشور را در سال ۹۷ به خود اختصاص داد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بورس و سرمایه گذاری به همه مؤسسات فرهنگی و هنری داده شده و همه این مؤسسات می‌توانند در راستای ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری و سواد مالی در جامعه تلاش کنند.