07:44

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

با حضور دستگاه‌های متولی تایید سوخت؛کارگاه آموزشی در منطقه شاهرود برگزار شد

دو دوره کارگاه آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز با حضور دستگاه‌های متولی تایید سوخت در منطقه شاهرود برگزار شد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  در این دوره‌ها کارشناسان جهاد کشاورزی شهرهای مختلف استان سمنان، انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان و کارشناسان مرتبط منطقه و نواحی حضور داشتند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه، برگزاری این دوره‌های آموزشی را در راستای صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: همچنین این دوره‌ها به منظور اجرای برنامه‌های عملیاتی منطقه در سال ۹۸ در حوزه پیشگیری و مقابله با عرضه خارج از شبکه سوخت و با حضور دستگاه‌های متولی تایید سوخت برگزار شده است.

علی‌اکبر عربعامری به سرفصل‌های آموزشی این دوره ها اشاره کرد و موارد مجاز استفاده از کارت نفتگاز آزاد جایگاه، نحوه تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان دیزلی بر اساس طرح پیمایش، عدم واگذاری کارت سوخت به شخص ثالث در راستای پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و نحوه ثبت درخواست با کاربری ماکیان در سامانه تجارت آسان را برخی از سرفصل‌های این دوره‌ها برشمرد.

وی تخصیص سوخت به ادوات کشاورزی فاقد پلاک، تخصیص سوخت به پمپ آب سیار و پمپ آب ثانویه را از دیگر سرفصل‌های این دوره بیان کرد و ضمن تاکید بر بازدیدهای دوره‌ای از مصرف کنندگان سوخت، ارتقاء دانش نیروی انسانی متخصص و توجیه ضوابط و مقررات را از اولویت‌های منطقه در جهت استفاده بهینه و صحیح از فرآوردههای نفتی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق عنوان کرد.

منبع:شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی