08:05

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

سازمان بنادر و دریانوردی با دانشگاه صنعتی مالک اشتر با هدف تقویت زمینه های همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات و تجربیات و بهره مندی از توانمندی های علمی و تخصصی تفاهم نامه امضا کرد.

به گزارش”نوای صنعت“، با هدف تقویت زمینه های همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات و تجربیات و بهره مندی از توانمندی های علمی و تخصصی طرفین در زمینه انجام فعالیت های تحقیقاتی ، پژوهشی و مشاوره ای در حوزه های بندری، دریایی، فنی مهندسی و پدافند غیر عامل، تفاهم نامه همکاری دوجانبه به امضای محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و ابوطالب شفقت؛ رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر رسید.

این تفاهم نامه در اجرای راهبردها و اقدامات ملی متناسب با راهبردهای کلان توسعه علم و فناوری در کشور و به منظور تامین نیازهای علمی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پژوهش های کاربردی است.

بر اساس این تفاهم نامه، زمینه همکاری و ارائه خدمات شامل مواردی نظیر حمایت از پایان نامه های دکترا و کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه با موضوعات مرتبط با شرح وظایف سازمان بنادر و دریانوردی، استفاده از کارشناسان ذیصلاح سازمان در قالب مدرس مدعو و اساتید مشاور پایان نامه های دانشگاهی، امکان حضور کارشناسان سازمان و دانشگاه در کارگاه ها و دوره های آموزشی و تخصصی یکدیگر، استفاده از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرفین به منظور تامین خدمات علمی پژوهشی و آزمایشگاهی و تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه چاپ و نشر مقالات علمی و پژوهشی می شود.

بنابر این تفاهم نامه، ظرفیت دانشکده ها و مراکز پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر به منظور پاسخگویی به نیازمندی های پژوهشی و مطالعات علمی و دوره های آموزشی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های بندری، دریایی و فنی مهندسی  همکاری خواهند کرد.

اجرا و نظارت بر انجام مطالعات در زمینه عناوین پژوهشی توافق شده، ایجاد تمهیدات و ساز و کار لازم برای انجام بازدیدهای علمی کارشناسان و پژوهشگران همکار سازمان از مراکز آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه و همچنین همکاری در زمینه ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیازسازمان بنادر و دریا نوردی از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

منبع :سازمان بنادر و دریانوردی