12:45

1403/04/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

کچاد  620  ریال سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام  شرکت معدنی و صنعتیچادر ملو( سهامی عام) به ازاي هرسهم 620 ريال سود تقسیم گردید . سودخالص این شرکت در سال مالی 1402 نيز با افزايش 11 درصدي همراه شدو به 254 هزارو 170 ميليارد ریال رسيد.

به گزارش نوای صنعت، همچنین درآمدهای عملياتی اين شركت با سرمايه 324000 ميليارد ریال، 38 درصد افزايش داشت و به مبلغ603740 ميليارد ریال رسيد. در این مجمع که  راس ساعت9 صبح روز چهارشنبه مورخ 06/04/01403 با حضور بیش از 87 درصد سهامداران در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش  برگزار گردید، صورتهای مالی این شرکت درسال 1402 به تصویب رسید.

بر اساس همین گزارش در اين جلسه پس از انتخاب نماینده شرکت سرمایه‌گذاری امید ، بعنوان رئيس مجمع و ناظرين از شرکت فولاد مبارکه وشرکتهای سرمایه گذاری  سهام عدالت،  نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس
قانونی شرکت، مهندس طاهر زاده  بعنوان دبیر مجمع و مديرعامل شركت،  گزارشی از عملكرد و برنامه های اجرايی شامل عمليات استخراج ، توليد و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های  سال جاری شرکت را به اطلاع حاضران رساند.

وی با اشاره به جایگاه دوم چادرملو در تولید کنسانتره کشور با سهم ۱۷درصدی افزود:  گروه چادرملو همچنین در سال گذشته در تولید گندله سهمی معادل ۷ درصد، در تولید اهن اسفنجی سهمی معادل ۱۰ درصد و  در تولیدشمش فولاد سهمی معادل ۶ درصد را در بین تولید کنندگان زنجیره فولادکشور را بخود اختصاص داده  است.

مهندس طاهرزاده افزود: در سال گذشته در طرح‌های توسعه گام‌های مثبتی برداشتیم و برای اولین بار بالغ بر ۱۶۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری درطرح‌های توسعه شرکت و شرکت‌های سرمایه‌پذیرصورت پذیرفت.

وی با تاکید محدودیت‌های بیشتر از سال ۱۴۰۱ در سال گذشته در بخش انرژی از جمله برق و گاز ، اظهار داشت :مجموعه چادرملو علیرغم این محدودیت‌ها توانست رکورد تولید را با افزایش بهره وری و کاهش توقفات درکارخانجات گندله سازی و شمش فولاد که از ابتدای بهره‌برداری بی سابقه بوده است را بشکند و نسبت به حفظ تولید در واحد احیا اقدام نماید .

وی با اشاره به افزایش حق انتفاع معدن براساس قانون بودجه سالانه و درنتیجه افزایش بهای تمام شده ، اعلام نمود که استراتژی شرکت در مقابل اینامر علاوه بر پیگیری موضوع از دستگاههای مربوطه، مدیریت در دیگر هزینه های تولید و عملیاتی نمودن برنامه ریزی های انجام شده در جهت کاهش بهای تمام شده بوده است تا با افزایش تولید و بهره وری بخشی از این موضوع مدیریت گردد.

مدیر عامل چادرملو سپس با تاکید بر عزم چادرملو برای بهره برداری ازحداقل ۷ طرح توسعه این گروه تا پایان امسال با سرمایه گذاری معادل ریالی۳۷۵ هزار میلیارد ریال که اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۸ هزارنفر را در پی خواهد داشت ،به تشریح

اهم طرح های در دست اجرای گروهچادرملو پرداخت و گفت : ادامه عملیات احداث کارخانه شماره 2 گندله سازی – نیروگاه شماره 2 سیکل ترکیبی اردکان به ظرفیت 546 مگاوات درشهرستان اردکان – احداث کارخانه اکسیژن به ظرفیت 15 هزار نرمال مترمکعب – احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در خضرآباد یزد- احداث 2 نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در بهاباد و اردکان – آماده سازی ، باطلهبرداری و دستیابی به توده معدن D19 با مشارکت سنگ آهن مرکزی ایران – ادامه عملیات اکتشاف، استخراج و

فراوری سنگ آهن آنومالی A10 – احداث کارخانجات میلگرد و کلاف شهرستان میبد به ظرفیت 300 هزار تن درسال-  احداث و بهره برداری از کارخانه ذوب فولاد به ظرفیت 600 هزار تن ،تولید کلاف به ظرفیت 450 هزار تن و آهن اسفنجی به ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار تن در فولاد سرمد ابرکوه – بهره برداری از کارخانه کنسانتره بهاباد بهظرفیت 1 تا 1 میلیون و 300 هزار تن در سال- تداوم احداث 2 کارخانهمگامدول آهن اسفنجی هر یک به ظرفیت 1 میلیون و 100 هزار تن درشهرستانهای اقلید و اردبیل و

مشارکت در پروژه های اکتشاف و استخراج معادن جدید در منطقه و خارج از منطقه به منظور دسترسی به منابع معدنی پایدار از جمله مهمترین طرحهای این گروه می باشد .

گفتنی است طبق آخرین صورت های مالی منتشر شده شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با سرمایه اسمی ۳۲۴۰۰ میلیاردتومانی در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ موفق به کسب درآمد ۶۰ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان شد کهنسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

در نهایت هم معدنی و صنعتی چادرملو توانست سود خالصی معادل ۲۵هزارو ۴۱۷ میلیارد تومان محقق کندکه با تقسیم 80 درصد از این میزان بابت هرسهم 62 تومان سود تقسیم کرد .

گفتی است در انتهای این مجمع هیات رییسه و سهامداران با توجه به مجموع اقدامات انجام شده در جهت اجرای دستورالعمل حاکمیتی شرکتی و ایجادانضباط مالی بر اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت نسبت به تایید صورت های مالی

و تنفیذ اقدامات انجام شده اقدام و از تیم مدیریتی چادرملو تشکر و قدردانی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *