03:03

1403/01/10

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

نسبت کفایت سرمایه بانک گردشگری در سال جاری به حدود 5 درصد می رسد

نسبت کفایت سرمایه بانک گردشگری در حال حاضر بیش از 5/2 درصد است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال جاری به حدود 5 درصد ارتقا می یابد.

به گزارش “نوای صنعت“، علاوه بر افزایش سرمایه، شاخص هایی مهم دیگری از جمله کاهش ریسک های عملیاتی، نقدینگی، اعتباری و بازار نیز در تعیین نسبت کفایت سرمایه با توجه به آثار آن در کاهش دارایی های موزون شده به ریسک و افزایش سرمایه لایه 1 و 2 که منجر به افزایش نسبت کفایت سرمایه می گردد، تاثیرگذار هستند.

با توجه به عملکرد مثبت و سودآوری بانک در سال 1401، بانک گردشگری طبق برنامه اقدامات اصلاحی مقرر دارد به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و سایر شاخص های بانکی، سرمایه بانک را طی دو مرحله بدوا از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و متعاقب آن از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود و نامشهود افزایش دهد. با این ترتیب نسبت کفایت سرمایه به حدود 5 درصد ارتقا خواهد یافت.

این گزارش حاکیست: روند اصلاح کفایت سرمایه بانک گردشگری در دستور کار مدیریت بوده و از سال 1401 آغاز شده که با راهبری حوزه مالی، مشارکت همه بخش ها از جمله حوزه های اقتصادی ، اعتبارات و شعب را طلبیده است.

شاخص کفایت سرمایه بانک گردشگری اکنون روندی مثبت را طی می کند.

ضمنا پس از افزایش سرمایه، این شاخص با اقدامات اصلاحی در دست اقدام، همچنان روند مثبت را طی خواهد نمود.

شاخص نسبت کفایت سرمایه از مهم‌ترین محرک‌ها در فرآیند سود آوری بانک‌ها و مؤسسات مالی و نیز اطمینان بخشی به ذینفعان محسوب می‌شود.