10:19

1403/02/18

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

معاون آب و آبفای وزارت نيرو گفت:اجرای 10 هزار میلیارد تومان پروژه وزارت نیرو در استان اردبیل

معاون آب و آبفای وزارت نيرو گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم 10 هزار میلیارد تومان پروژه وزارت نیرو در استان اردبیل شروع شده که بخشی از آن شامل سه سد به‌زودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش ” آوای صنعت ”، قاسم تقی‌زاده خامسی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مديرعامل شركت آب منطقه‌ای استان اردبيل با اشاره به اینکه آبرسانی به پنج شهر، ساخت ۶ تصفیه‌خانه و ۱۵ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان در حال انجام است، افزود: با عملیاتی شدن این پروژه‌ها اردبیل در ردیف کلانشهرهای کشور از نظر توسعه فعالیت‌های آبی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق کشور با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در قالب پویش “هرهفته_الف_ ب_ ایران” به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال 10 سد در 6 استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و آبرسانی به یک هزار و 124 روستا با جمعیتی بالغ بر 726 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر اینکه تا پایان امسال روزانه به 6 روستای کشور آبرسانی خواهد شد، ادامه داد: همچنین در نیمه دوم امسال 29 تصفیه‌خانه فاضلاب، 12 تصفیه‌خانه آب شرب و 10 سد در کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

گفتنی است در آیین توديع و معارفه مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان اردبيل “عباس جنگي” به عنوان مديرعامل جديد معرفی و از زحمات “اصغر سليمان‌زاده” تقدير شد.

منبع:وزارت نیرو