12:35

1403/04/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

عمده مواد معدنی استخراج‌شده به‌صورت خام از کشور خارج می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان “تاکنون نتوانستیم از ظرفیت معادن فعال در چهارمحال و بختیاری به‌خوبی استفاده کنیم.”، گفت: عمده مواد معدنی استخراج‌شده از معادن استان به‌صورت خام از کشور خارج می‌شود.

به گزارش نوای صنعت، شهرام زارع در مجمع سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان با تأکید بر اینکه هر کسی گامی هرچند کوچک در راستای بهبود فضای کسب‌وکار استان بردارد، عضوی از اتاق بازرگانی است، اظهار داشت: فعالیت‌های اتاق بازرگانی بسیار گسترده است و برای اینکه بتواند به مأموریت‌های خود به‌طور کامل عمل کند، باید حدود 500 نیروی توانمند در حوزه‌های تخصصی داشته باشد.

وی با اشاره به رویکرد جدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان، گفت: در دوره جدید هیئت نمایندگان، میز خدمت برای سهولت دسترسی فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان برای دریافت کارت عضویت، کارت بازرگانی، ثبت برند، ثبت شرکت، گواهی مبدأ و سایر خدمات موردنیاز راه‌اندازی شد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین واحدهای اتاق بازرگانی از جمله آموزش و پژوهش، امور بین‌الملل، کمیسیون‌ها و تشکل‌های اقتصادی، واحد داوری، واحد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و… فعال‌تر از گذشته در حال فعالیت هستند و هر کدام از این بخش‌ها خدماتی را در راستای بهبود فضای کسب‌وکار به فعالان اقتصادی ارائه می‌دهند.

زارع در ادامه با بیان اینکه “تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت معادن فعال در چهارمحال و بختیاری به‌خوبی استفاده کنیم.”، خاطرنشان کرد: عمده مواد معدنی استخراج‌شده از معادن استان به‌صورت خام از کشور خارج می‌شود، باید تلاش کنیم اکتشاف از معادن با برنامه‌ریزی انجام شود و بتوانیم با فرآوری مواد معدنی، ارزش افزوده مواد معدنی را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تشکیل انجمن و تشکل به فعالان هر حوزه‌ای کمک می‌کند مطالبات و خواسته‌های خود را هدفمند پیگیری کنند، اتاق بازرگانی ایران بودجه مناسبی را برای انجمن‌های اتاق بازرگانی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است، عنوان کرد: تعامل دولت و قوه قضائیه با بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری موجب شده است مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *