17:09

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

عرضه بیش از بیست شرکت هلدینگ صباتامین وشستا

در نشست خبری هم‌اندیشی مدیران شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با خبرنگاران برخی سیاست های شستا در رابطه با واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه تشریح شد .

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  محمدعلی شیرازی مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامین گفت: مزیت واگذاری شرکت ها از طریق بورس افزایش شفافیت و اعتمادسازی است. همچنین تصمیم شستا بر این است که واگذاری‌های شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بورس صورت گیرد.

شیرازی افزود : خرید و فروش در بورس شفاف است بنابراین با عرضه شرکت‌ها در بورس و فروش سهام آنها به عموم مردم شاهد عرضه شرکت ها در یک بازار شفاف خواهیم بود.

مدیرعامل سرمایه‌ گذاری صبا تامین بیان داشت : شرکت‌ها در بورس ملزم به افشای اطلاعات به صورت منظم هستند. البته از مزایای بورسی شدن این بوده که شرکت معافیت مالیاتی دارد و از لحاظ اطلاعات مالی شفاف خواهد شد.

شیرازی تصریح کرد : تا پایان سال جاری، 24 شرکت را در بورس یا فرابورس عرضه خواهیم کرد.  البته در این خصوص  واگذاری های خود شستا و سرمایه‌ گذاری صبا تامین هم جزئی از آنها خواهند بود.

وی ادامه داد: سرمایه‌ گذاری صبا تامین به عنوان بازوی بازار سرمایه در مجموعه شستا عرضه سهام شرکت‌های شستا و بازارگردانی آنها را برعهده دارد.

وی افزود: تقریبا دو ماه از انتهای سال مالی و در این میان 430 میلیارد تومان سود عملیاتی ناشی از خرید و فروش سهام داشتیم و بازدهی پرتفوی ما حدودا هفت درصد از بازار بالاتر بود.

مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامین، اظهار کرد: در مورد مدیریت شرکت‌های بزرگ و کوچک تغییر و رویکردی داشتیم به این ترتیب که سهام شرکت‌های کوچک حتی‌الامکان فروخته شود و شرکت‌های بزرگ که نقدشوندگی خوبی دارند و صنایع آینده‌داری هستند سرمایه گذاری شود.

شیرازی گفت:   سرمایه گذاری صبا تأمین بعنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت‌های تابعه خود که به طور عمده در حوزه خدمات مالی متمرکز هستند را بر عهده دارد.  همچنین این مجموعه ضمن تأکید بر هدف والای حفظ و ارتقای ارزش سرمایه های در اختیار و کسب بازدهی حداکثر، تامین نیاز شرکتهای تابعه شستا در حوزه هایی همچون خدمات تأمین مالی و ارزی، واگذاری تخصصی شرکت ها، سبدگردانی و بازارگردانی سهام را به عنوان  مهمترین وظایف حاکمیتی هلدینگ مد نظر دارد .

مدیر عامل صبا تامین  در خصوص چشم انداز این هلدینگ بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین به عنوان یک هلدینگ تخصصی مالی معتبر در بازار سرمایه بدنبال آن است که با اتخاذ سبک سرپرستی مناسب، استفاده بهینه از توانمندی های بالقوه، شناسایی بموقع فرصت های جذاب سرمایه گذاری، شیوه نفوذ هم افزا بین شرکتهای تابعه و بازار کالایی شستا، توسعه همکاری افقی درون هلدینگ، توانمندسازی در حوزه فعالیت های بین المللی، توسعه نگاه خرده‌فروشی با استفاده از اکوسیستم استارتاپی موجود در کشور، برند کردن شرکت با استفاده از قابلیت های دیجیتالی و رگولاتوری اثربخش واسطه های مالی، علاوه بر کسب و حفظ جایگاه برتر در بازار سرمایه به هدف والای خود دست یابد.  البته شایسته سالاری،کارگروهی، همکاری افقی، شفافیت عملکردی و پاسخگویی به صاحبان سرمایه چهار رکن اصلی این حرکت بشمار می آیند.