22:07

1403/02/15

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ظریف: باج خواهی آمریکا در حال تبدیل شدن به یک الگو است

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیام توئیتری در واکنش به باج‌خواهی آمریکا از ناخدای هندی کشتی «آدریان دریا 1» و سپس تحریم او، عنوان کرد این عمل مثل تحریم وی به دلیل رد دعوت به کاخ سفید بوده و این مساله در حال تبدیل شدن به یک الگو است.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: ایالات متحده که در دزدی دریایی شکست خورده، به باج‌خواهی پناه آورده است – [و می‌گوید] نفت ایران را برای ما بیاورید و چند میلیون دلار بگیری درغیر این صورت تحریم شوید.

ظریف افزود: [این] خیلی شبیه دعوت من به اتاق بیضی [در کاخ سفید] است که چند هفته پیش دریافت کردم. این [کار] در حال تبدیل شدن به یک الگو است.

ظریف پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد”رند پال” سناتور جمهوریخواه برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، گفت: در سفر به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته دیگر تحریم می‌شوم مگر آنکه آن پیشنهاد را بپذیرم که خوشبختانه قبول نکردم.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 10 مردادماه اعلام کرد که نام محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها علیه ایران قرار داده است.

ظریف پیشتر در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.