13:44

1403/02/28

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

رییس کمیسیون انرژی و محیط‌ زیست اتاق تهران خبر داد؛احیای گشایش ال‌سی‌ ریالی برای پروژه‌های جدید نفتی

رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران از گشایش اعتبار اسناد ریالی به نفع طرف قرارداد در پروژه‌های نفتی جدید شرکت ملی نفت خبر داد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران از گشایش اعتبار اسناد ریالی به نفع طرف قرارداد در پروژه‌های نفتی جدید شرکت ملی نفت خبر داد. رضا پدیدار با اشاره به نشست اخیر کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران که با موضوع بررسی واگذاری پروژه‌های جدید نفتی به بخش‌خصوصی برگزار شد، گفت: در این جلسه مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت با تشریح پروژه‌های مصوب شرکت ملی نفت ایران و واگذاری کامل این پروژه‌ها به پیمانکاران و سازندگان داخلی، اعلام کرد که در اجرای این پروژه‌ها اعتبار اسنادی ریالی به نفع طرف قراردادها صادر خواهد شد.

رضا پدیدار با بیان اینکه با موافقت وزارت نفت و دو بانک عامل، ال‌سی ریالی برای 10 گروه کالایی استراتژیک در حوزه صنعت نفت گشایش می‌شود، افزود: گشایش اعتبار اسنادی ریالی به نفع طرف قراردادهای نفتی که سازندگان و پیمانکاران داخلی هستند، یکی از مطالبات جدی سال‌های اخیر بخش‌خصوصی در صنعت نفت بود که خوشبختانه به سرانجام رسید.

وی افزود: تخلفات سال‌های اخیر برخی مفسدان اقتصادی موجب قطع گشایش اعتبار اسناد ریالی از سوی نظام بانکی کشور شده بود و این اتفاق، بخش‌خصوصی واقعی را در تنگنای اقتصادی قرار داده بود. از این رو، اتاق بازرگانی تهران و تشکل‌های مرتبط با سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو طی مکاتبات و جلسات مستمر با دولت و بانک مرکزی، بر بازگشت ال‌سی ریالی در قراردادهای بخش ‌خصوصی صنعت نفت با کارفرمایان دولتی تاکید و خواستار احیای این مدل اقتصادی در قراردادها شده بود.

به گفته پدیدار، به این ترتیب پرداخت‌های کارفرمایان به شرکت‌های بخش‌خصوصی طرف قرارداد در پژوژه‌های نفتی از طریق اعتبار اسنادی ریالی صورت خواهد گرفت.

منبع:اتاق تهران