14:07

1403/01/31

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

درخشش توان مهندسی ایران در جنوب شرق آسیا

درخشش توان مهندسی ایران در جنوب شرق آسیا در حالی است که در مناقصات برگزار شده در خصوص پروژه سد پاهولپولا و انتقال آب از این سد به سد دایرابا، شرکت‌های مطرحی از نقاط مختلف جهان حضور داشتند و در نهایت مهندسان ایرانی این پروژه را برعهده گرفتند.

به گزارش ” آوای صنعت ”،  در پی سفر رئیس وقت جمهوری اسلامی ایران به سریلانکا در اردیبهشت 1387 موافقتنامه طرح بزرگ چند منظوره اوماویا به ارزش بیش از 540 میلیون دلار در حضور  احمدی نژاد و ماهیندا راجاپاکسا روسای جمهور دو کشور در کلمبو امضاء شد.

طرح چند منظوره سد و نیروگاه اوماویا در استان اووآ واقع در مناطق کوهستانی مرکزی سریلانکا یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی این کشور است که با طراحی و نظارت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس ایران و پیمانکاری شرکت فراب در دست انجام است.

بخش مهمی از این پروژه که شامل سد پاهولپولا و انتقال آب از این سد به سد دایرابا بوده، توسط متخصصان داخلی تکمیل شده و تا ساعاتی دیگر توسط رئیس جمهور سریلانکا در این کشور افتتاح می شود.

درخشش توان مهندسی ایران در جنوب شرق آسیا در حالی است که در منقاصات برگزار شده در خصوص این پروژه، شرکت‌های مطرحی از نقاط مختلف جهان شامل شرکت های امریکایی، اروپایی و آسیایی حضور داشتند و در نهایت مهندسان ایرانی این پروژه را برعهده گرفتند.