02:36

1403/02/31

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تجلی، پیشرو در فرهنگ سازی سهامداری

شرکت پروژه محور تجلی با اقدامات صحیح در حوزه فرهنگ سازی سبب شده تا نقدینگی تبدیل به تولید شود.

به گزارش اختصاصی “نوای صنعت“، گسترش فرهنگ سهامداری سبب می شود تا سهامدارن با اعتماد و ریسک کمتری وارد بازار سرمایه شوند. شفافیت و صداقت با سهامدار، حمایت دو طرفه میان صاحبان بازار و سرمایه گذار را ایجاد میکند. سهامداران بازار سرمایه در ایران به خصوص حوزه معادن از قشر خاصی هستند، حضور مردم به عنوان سهام دار صنعت و معدن نیازمند فرهنگ سازی است تا این آمادگی برای حضور در این عرصه ایجاد شود.

فرهنگ سهام داری باید با توجه به اقلیم و جغرافیای سهام دار تنظیم شود تا رغبت مردم نسبت به حضور در پیشرفت منطقه و سپس استفاده از سود حاصل از آن بیشتر باشد. شناخت رفتار سهام دار نیز یکی دیگر از عواملی است که سبب ارتباط دقیق تر با آنها و رونق بازار سرمایه می شود.

علت غیاب مردم ایران در حوزه صنعت و معدن به عنوان سهام دار نداشتن اطاعات کافی از میزان سود دهی و عدم جلب اعتماد از سوی شرکت ها است، امروزه با توجه با اخبار تحریم ها افراد ریسک حضور در بازار صنعت و معدن را نمی پذیرند که این خود با ترویج فرهنگ سهام داری و دادن اطلاعات کافی قابل حل است.

شرکت پروژه محور تجلی از پیشگامان ترویج فرهنگ سهامداری است، این شرکت با اقداماتی در حوزه فرهنگ سازی برای سهامداران و ارائه گزارشات به روز این امکان را به سهامداران می دهد تا از میزان سود و پیشرفت پروژه ها اگاهی کامل داشته باشند.

این شرکت در ایران اولین اقدامش استفاده از نقدینگی موجود در کشور برای اجرا و پیشبرد پروژه ها بود که سبب شد تا بخشی از این نقدینگی جمع و در حوزه تولید استفاده شود، اینگونه سرمایه گذاری توسط شرکت های پروژه محور آغاز شد که شرکت تجلی با ارتباط صحیص و تعلیم فرهنگ سهام داری موفق به جلب رضایت و اعتماد سهامداران شد.

تجلی توانست تا نقدینگی را به صورت مستقیم از سمت مردم وارد بازار سرمایه و بخش تولید کند به شکلی که امروزه سهامدارن تجلی دریافت سود از مجمع را کنار گذاشته و ترجیح میدهند سود را در حوزه تولید سرمایه گذاری کنند.

نقش تجلی در این فرهنگ سازی سبب شده تا مردم در حوزه صنایع معدنی سرمایه گذاری کنند و نقش مستقیمی در تولید داشته باشند، این شرکت پروژه محور از حضور مردم در بخش های مهم پروژه های خود استقبال می کند و هر ساله از مردم دعوت میکند تا نقش پررنگ تری در میان سرمایه گذاران خود داشته باشند.

نویسنده: سحر علیپور تنگسیری