06:35

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

نمایش 1050 اثر هنری از بازنشستگان کشوری در نمایشگاه مجازی پایش

از ابتدای سال 96 تاکنون 1050 اثر هنری به صورت تصویری در قالب نقاشی، مجسمه سازی، خطاطی و انوع دیگری از صنایع دستی و هنری در پرتال پایش گردآوری و ثبت شده است.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، پرتال پایش از زیرمجموعه های بخش توسعه فناوری و آی تی صندوق بازنشستگی کشوری با راه اندازی نمایشگاه آنلاین و مجازی از نیمه دوم سال 96 تاکنون موفق شده بیش از 1050 اثر هنری از 150 بازنشسته کشوری تحت پوشش را گردآوری و به نمایش بگذارد.

کارشناسان حوزه سالمندی معتقدند، یکی از فرصت‌های مناسب برای پرداختن به هنر، هنگام فراغت به ویژه در دوران بازنشستگی است. دراین دوران که افراد از کار و فعالیت اصلی و اشتغال روزمره و مستمر فاصله گرفته اند، می توانند با پرداختن به انواع هنر هم اوقات فراغتشان را پر کرده و هم شور جوانی و سرزندگی بیشتری را در زندگی خود حاکم کنند؛ همچنین می توانند به تمام و کمال ذوق و احساس هنری خود را نمایش دهند.

صندوق بازنشستگی کشوری همگام با پیشرفت فناوری ها و توسعه ابزارهای اینترنتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف تکریم و نمایش توانمندی های ارزشمند بازنشستگان تحت پوشش و ارائه خدمات در حوزه سبک زندگی، پرتال پایش به نشانی payesh8523.ir را در کنار سایت اصلی این صندوق راه اندازی کرده که از نیمه دوم سال 96  بخش «نمایشگاه مجازی آثار هنری بازنشستگان» فعال شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه، با ارائه تصاویر1050 اثر هنری شامل نقاشی، خوش نویسی و انواع صنایع دستی تاکنون توانسته است آثار 150 نفر از بازنشستگان هنرمند سراسر کشور و تحت پوشش این صندوق را به نمایش بگذارد.

بازنشستگان کشوری عضو صندوق بازنشستگی کشوری علاقه مند به ارائه آثار تصویری در این نمایشگاه آنلاین می توانند تصویر آثار خود را در پرتال پایش به نشانی http://www.payesh8523.ir ثبت کنند تا آلبومی از تصاویر آثار و توانمندی های ایشان در این سایت منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

منبع:صندوق بازنشتگی فولاد