07:55

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

نصب 17 غبارگیر برای کنترل آلایندگی/ ایجاد 534 هکتار فضای سبز

اختصاصی “نوای صنعت“، دكتر مخبردزفولی در نشست خبری بیست و پنجمین سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد 1402 با موضوع فولادسبز و محيط زيست گفت: در ابتدا باید بگویم در فولاد خوزستان حوادث 90 درصد کاهش داشته است، 3 سال بدوم حادثه فوتی را پشت سر گذاشتیم، 70 درصد حوادث شدید کاهش داشته است، و این امر به دلیل 3 سال اجرای برنامه ایمنی چند لایه صورت گرفته است.

قائم مقام فولادخوزستان در امورستادی و مسئوليت های اجتماعی افزود: اقدامات فولاد خوزستان ساخت و نگهداری ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان است که سالانه ده ها میلیارد تومان هزینه دارد، دیگر اقدام ما کمک به صدا و سیما برای خرید تجهیزات برای پوشش مسابقات و ایونت های مختلف در خوزستان است.

وی پیرامون کنترل آلایندگی ها توسط فولاد خوزستان ادامه داد: وقتی که شهر به سمت شرکت آمده است باید غبار و آلایندگی را کنترل کنیم، اکنون 30 دستگاه غبار گیر در فولاد خوزستان با قیمتی حدود 100 میلیارد تومان فعال است و 17 غبارگیر جدید نیز در حال نصب است.

مخبر دزفولی در خصوص توسعه فضای سبز نیز گفت: وسعت فولاد خوزستان کمتر از 400 هکتار است، طبق الزامات محیط زیستس باید 100 هکتار فضای سبز ایجاد کنیم، با افتتاح مجموعه جنگل کاری 24 هکتاری حجم فضای سبز ایجاد شده توسط فولاد خوزستان به 534 هکتار یعنی 5 برابر الزامات محیط زیستی است، 80 درصد آبیاری فضاهای سبز با آبیاری قطره ای است، لازم به ذکر است با شهرداری اهواز تفاهم نامه ای امضا کردیم که در حاشیه کارون بوستان بزرگی را تقدیم مردم خوزستان کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه وظیفه اجتماعی فولاد خوزستان تولید و اشتغال پایدار است اضافه کرد: با ارزشترین کاری که انجام شده است تدوین فرآیند نوسازی تجهیزات فولاد سازی است که این طرح در سمپوزیوم فولاد 402 در راستای حفظ محیط زیست مطرح و مصوب شد.