03:28

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

معاون وزیر صنعت :فاصله بین دانش و فناوری بسیار است

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به بالا بودن فاصله بین دانش و فناوری در کشور گفت: این موضوع درسال های تحریم سبب خروج ارز از کشور می شود.

خداداد غریب پور روز سه شنبه در بازدید ازمجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در البرز افزود: کشور ما با توجه به دارا بودن منابع طبیعی و ظرفیت بالای منابع انسانی می‌تواند به خودکفایی رسد که لازمه آن همکاری بین بخش دانشگاهی و صنعت است.

وی ادامه داد: همکاری بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و جهاد دانشگاهی در حوزه صنعت نفت و معادن مس به نتایج خوبی رسیده و جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه‌های فولاد، طلا، فلزات کمیاب، صرفه جویی در انرژی الکتریکی، محیط زیست، معدن و صنایع معدنی همکاری داشته باشند.

گفت: شرکت‌های بزرگ صنعتی هم می‌توانند در قالب تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشند چراکه الزام حاکمیتی است که استقلال علمی و فناوری داشته باشیم.

وی افزود. بسیاری اوقات مشکل این است که ساختار ایجاد نکردیم در حالی که ایده‌های زیادی داریم؛ چنان که اگر ساختاری همچون جهاد دانشگاهی ایجاد نمی‌شد، استقلال علمی آن به وجود نمی‌آمد.

غریب پور ادامه داد: مایل هستیم جهاد دانشگاهی به ما حوزه‌های صنعتی پیشنهاد همکاری دهد، به خصوص در شرکت‌هایی که وابسته به خارج از کشور هستند و نیاز به دانش فنی دارند و از ظرفیت علمی جهاد دانشگاهی در قالب ساختارها استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بومی‌کردن فناوری در همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی هستیم و در ساختارهای مدیریتی شرکت‌هایی که نیاز به دانش فنی و مدیریت انتقال تکنولوژی دارند از اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی استفاده کرده و پیوند ساختاری با این نهاد ایجاد کنیم.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در حاشیه بازدید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ازپارک علم و فناوری البرز نیز دیدن کرد.

منبع:ایرنا