12:00

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

معاون برق و انرژی وزیر نیرو و به دستور رئیس‌جمهور صورت گرفت:آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب به ظرفیت کل 451 مگاوات

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب به ظرفیت کل 451 مگاوات امروز در سفر رییس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  در نخستین برنامه از سفر رییس‌جمهور یه استان آذربایجان شرقی، صبح امروز حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با افتتاح نیروگاه هریس، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با محل آغاز عملیات نیروگاه سیکل ترکیبی سهند در شهرستان بناب و توضیحات همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو از محل پروژه دستور آغاز عملیات احداث این نیروگاه را صادر کرد.

نیروگاه کلاس F سهند بناب شامل يك واحد توربين گاز به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 144 مگاوات جمعا 451 مگاوات است.

راندمان این نیروگاه 58 درصد و سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و گازوییل نیز بعنوان سوخت دوم در نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب قابل استفاده خواهد بود.

افزايش ظرفيت توليد برق منطقه به ویژه جنوب آذربایجان تا بیش از یک هزار مگاوات و تامين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور و كمك به افزايش پايداري شبكه از مهمترین اهداف این پروژه بوده و پاسخ به نياز روز افزون رشد مصرف برق منطقه، استفاده از حداكثر توان مهندسي داخل كشور و ارتقای دانش فني در ساخت نيروگاه هاي حرارتي و اشتغال زايي  از دیگر اهداف این این پروژه است.

شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کارفرما این پروژه و شرکت مپنا و مهندسی قدس نیرو به ترتیب بعنوان پیمانکار و مشاور پروژه هستند.

نيروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب در كيلومتر ٧ جاده بناب به تبريز و در محل نيروگاه بخار سهند احداث خواهد شد.

منبع: وزارت نیرو