03:35

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

مشکل حل نشده ما دستورالعمل های به یک باره سازمان ها است

نوای صنعت“، مهندس محمود لندی در گفت و گویی با خبرنگار نوای صنعت پیرامون چالش‌ها در تولید و بهره برداری با توجه به محدودیت ها گفت: معضل صنعت فولاد انرژی است، در بخصوص کمبود برق تنها راه حل نیروگاه است، ساخت دو نیروگاه 500 مگاواتی در دستور کار داریم که ساخت نیروگاه اول اغاز شده استو نیروگاه دوم به زودی آغاز می شود.

معاون بهره برداری شركت فولادخوزستان ادامه داد: با بهره برداری از نیروگاه 5000 مگاواتی اول مشکل برق فولاد خوزستان حل خواهد شد، با آغاز به کار کارخانه بریکت سرد و بریکت کردن آهن اسفنجی در تابستان میتوانیم با صادر کردن بریکت در زمان کاهش تولید شمش کاهش فروش را جبران کنیم.

مهندس لندی افزود: معضل دیگر کمبود گاز در زمستان است که با ذخیره شارژ فلزی در تابستان، در صورت توقف واحد های تولید اسفنجی از ذخیره شارژفلزی استفاده میشود تا کوره ها متوقف نشوند.

وی با بیان اینکه فولاد خوزستان معضل کمبود آب را حل کرده است اضافه کرد: خوشبختانه مجموعه فولاد خوزستان به رودخانه و دریا نزدیک است، از سوی دیگر با خرید فاضلاب شادگان، پساب شرق اهواز و خرید پساب خاف، مشکل آب نداشته ایم.

محمود لندی ضمن اشاره به دستور العمل های بدون اطلاع برخی سازمان ها تصریح کرد: مشکل حل نشده ما دستورالعمل های به یک باره سازمان ها است که نمیدانیم با آنها چه باید بکنیم، سازمان ها باید کمک کنند به صنعت فولاد تا به راه خود ادامه بدهد، همراه با محدودیت ها هزینه ها نیز بالا میرود، به طور مثال قیمت گاز 20 تا 30 برابر شده است، در صنعت حساب و کتاب اقتصادی است چگونه میشود از تولید حمایت کرد اما به راحتی یک کارخانه را متوقف کرد، این موضوع جای بحث دارد.