11:14

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت:مدیری که ریسک نکند نمی تواند جهادی عمل کند

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت گفت: مدیران در شرایط خاص اقتصادی باید ریسک پذیر باشند و مدیری که ریسک نکند نمی تواند جهادی عمل کند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  زاکبر صادقی در همایش معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در محل وزارت صنعت، معدن و برگزار شد، بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی همه شرایط فرق می‌کند و اولویت ها عوض می شود، شرایط جنگ اقتصادی این موضوع را اقتضا می کند.

  • مدیری که ریسک نکند نمی تواند جهادی عمل کند

او با تأکید بر اینکه مدیران در شرایط خاص اقتصادی باید ریسک پذیر باشند،افزود: اصلاح روش ها و فرآیندها برای ریسک پذیری مدیران در دستور کار است و مدیری که ریسک نکند نمی تواند جهادی عمل کند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت با اعلام اینکه اکثر شکایات از استان ها و شهرستان ها در حوزه اصناف و اتحادیه ها است،گفت: تدوین نظام نامه ها برای مدیریت این موضوع ضرورت دارد و اصلاح فرآیندها در راستای پاسخگویی به شکایات وتکریم ارباب رجوع لازم است.

  • نباید ارباب رجوع برای دریافت خدمتی سردرگم باشد

صادقی الکترونیکی کردن فرآیندها را برای شفافیت و مبارزه با فساد ضروری دانست و اضافه کرد: سامانه های وزارت صمت در این راستا است و نباید ارباب رجوع برای دریافت خدمتی سردرگم باشد و لزوم پاسخگویی سریع ضروری است.

او تفویض برخی اختیارات ستاد وزارتخانه به استان ها را در راستای تسریع امور دانست و بیان کرد: در نظام نامه ارزیابی عملکرد همه موارد تدوین و تبیین شده است با توجه به آن، شاخص های عملکردی را افزایش خواهیم داد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت در پایان یادآوری کرد: جزو ۶ دستگاه برتر از لحاظ سلامت اداری هستیم و برخی استان ها که از این لحاظ سطح و عملکرد پایینی دارند آسیب شناسی کنند.

منبع:وزارت صنعت، معدن و تجارت