07:22

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

سرمد سرآمد پروژهای تجلی

اعضاء هیات مدیره شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه بازدید کردند.

به گزارش اختصاصی “نوای صنعت“، مرتضی علی اکبری،مدیر عامل شرکت تجلی یکی از اهداف این بازدید را بررسی روند پیشرفت و چالش‌های مربوط به پروژ‌های در دست اجراء؛ مگا مدول احیاءمستقیم و فولاد سازی دانست و خاطر نشان کرد : پروژهای مذکور پیشرفت چشمگیری داشته و بر همین اساس شرکت تجلی طی چند روز آتی مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان جهت پیشبرد پروژه ها به مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه پرداخت خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت تجلی در ادامه افزود:در این بازدید راهکار‌ها و اقداماتی که در جهت پیشبرد پروژه‌های مذکور در مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه مد نظر است مورد بررسی قرار گرفت و برنامه تولید و فروش محصولات تولیدی ، برنامه چگونگی حضور در بازار‌های داخلی و صادراتی که توسط مدیران شرکت سرمد مدون شده است ما را به ادامه راه امیدوار کرده است.

وی ادامه داد : این شرکت به عنوان اولین شرکت پروژه محور پیرو تدوین قوانین بالادستی در نهادهای حکومتی امکان جذب سپرده های کوچک و بزرگ تمام سرمایه گذاران و انتقالات و صرف آن در اجرای پروژه های مختلف را میسر میسازد.

علی اکبری در خاتمه ضمن تاکید بر انجام و اتمام پروژه‌ها در زمان از کلیه مدیران و کارکنان شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه به جهت دستیابی به ظرفیت اسمی تولید که برای اولین بار در این مجتمع رخ داده تشکر و قدردانی کرد.

علیرضا رحیم مدیر مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه نیز ضمن ارائه کلیه گزارش ها و اقدامات به عمل آمده در ارتباط با پیشرفت پروژه ها و همچنین وضعیت کنونی از فعالیت شرکت سرمد ابرکوه در بازارهای هدف ، از حضور و حمایت‌های هیات مدیره شرکت تجلی تشکر و قدردانی کرد .

عملیات اجرائی خط تولید کلاف در مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه 8 خرداد 1402 آغاز و با اعلام مسئولان در سال 1403 به پایان خواهد رسید.

علیرضا رحیم گفت: از سال 1400 بالغ بر 300 میلیون یورو جهت تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال در مناطق محروم برای احداث واحد های فولاد سازی، کلاف سازی سرمایه گذاری شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه واحد کلاف سازی به ظرفیت 450 هزار تن در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی هدف از این پروژه را تولید واحد مفتول و سیم فولادی از سایز 5.5 الی 16 میلیمتر از نوع ساده و آجدار با استفاده از تکنولوژی شرکت ایتالیایی POMINI دانست.

رحیم با اشاره به اشتغال زایی برای حدود 70 نفر به صورت مستقیم افزود: سرمایه گذاری برای این پروژه بالغ بر 20 میلیون یورو بوده است که واردات بیش از 80 درصد از تجهیزات خارجی آن انجام شده است.