06:59

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

دریافت هیدروژن ازپتروشیمی ها برای تولید فولاد سرد

اختصاصی “نوای صنعت“،  محمود لندی در نشست خبری خود در حاشیه بیست و پنجمین سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۲ گفت: دو روز پیش مشعل بزرگترین مگامدول منطقه روشن شد و در آذر ماه نیز تولید آهن اسفنجی اغاز خواهد شد که تحولی در بازار کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون بهره برداری شركت فولادخوزستان ادامه داد: در فولاد شادگان در آبان ماه اغاز ساخت کوره در دستور کار است و تا پایان سال جاری شمشم تولید شده به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه نوسازی تجهیزات در فولاد خوزستان افزود: 400 میلیون یورو برای تعویض کوره ها و نوسازی برای کاهش مصرف انرژی برنامه ریزی شده است و در جهت رقابت پذیری تولید محصولات با ارزش افزوده را در دستور کار داریم.

مردسال فولاد ايران ١٤٠٢ با تاکید بر اینکه فولاد تولیدی در شرکت فولاد خوزستان سبزترین فولاد در ایران است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا برای اولین بار در دنیا در فولاد شادگان هیدروژن را به صورت احیا مستقیم استفاده کنیم و به جای به دست آوردن هیدروژن از آب هیدروژن را از پتروشیمی ها دریافت و در تولید فولاد سرد استفاده کنیم، با تحقق این امر فولاد شادگان اولین شرکت پیشرو خواهد بود.