07:09

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

با تأمین اعتبار لازم؛طرح جامع ساماندهی محوطه گمرک آستارا اجرا می‌شود

طرح جامع ساماندهی محوطه و فضای گمرک آستارا با تأمین اعتبار لازم اجرا می‌شود.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  به دنبال بازدید اخیر رئیس کل گمرک ایران و هیأت همراه از گمرک آستارا که در حاشیه مراسم افتتاح پروژه مشترک تیر الکترونیکی بین دو کشور صورت گرفت. دستورات لازم برای ساماندهی محوطه گمرک آستارا صادر و بر این اساس طرح مزبور رونمایی خواهد شد.

فوزیه رسته، مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک ایران در این باره گفت: در راستای سیاست‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی گمرکات مرزی کشور اجرای سه طرح جامع در گمرکات آستارا، بازرگان و پرویزخان در دست اجرا است.

وی افزود: با اجرای طرح جامع گمرک آستارا و ایجاد زیرساخت‌های لازم شرایط برای تبدیل این گمرک به گمرک پیشرفته و چابک و بهره‌مند از فناوری‌های روز دنیا فراهم می‌شود. به گونه‌ای که با تفکیک بخش‌های مسافری و تجاری از یکدیگر و اختصاص مسیرهای ویژه برای تردد مسافران و کامیون‌ها ضمن تسهیل و تسریع در عبور و مرورها، افزایش کیفیت ارائه خدمات گمرک و افزایش رضایت خدمت‌گیرندگان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک ایران اظهارداشت: از مزایای اجرای طرح می‌توان به رفع گره‌های ترافیکی ناشی از تداخل مسیرهای حرکتی موجود و همچنین چیدمان و جانمایی مناسب ساختمان‌ها، انبارها و تجهیزات کنترلی نظیر ایکس‌ری اشاره نمود.

شایان ذکر است با اجرای این طرح مشکلات مربوط به تخلیه و بارگیری محموله‌های تجاری و تردد وسایل نقلیه مسافری در این گمرک برطرف و مهمترین مرز زمینی و دریایی شمال کشور از وضعیت مطلوب برخوردار خواهد شد.

این گزارش حاکی است، تأمین امکانات و رفع برخی از مشکلات موجود در مرز آستارا و محوطه غیرگمرکی برعهده سایر سازمان‌ها ازجمله راه‌آهن و سازمان پایانه‌ها است که با برطرف شدن آنها گمرک می‌تواند ضمن استقرار در این اماکن تسهیلات مطلوب‌تری به تجار و بازرگانان و مسافران ارائه دهد.

منبع: گمرک