06:09

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

اقدام استانداری کرمانشاه برای مهار زلزله 7.3 ریشتری جدید

استاندار کرمانشاه معضل بیکاری کرمانشاه را یک زلزله 7.3 ریشتری جدید با تکانه‌های تدریجی توصیف کرد و گفت: سند اشتغال استان با هدف کاهش سه درصدی نرخ بیکاری طی سال 98 بزودی منتشر و در معرض پیشنهادات و نظرات عمومی می‌گیرد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی فعالان مدنی و نخبگان فرهنگی و اقتصادی استان کرمانشاه با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، افزود: برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان باید ۲۴ هزار شغل خالص ایجاد کنیم که با توجه به هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی برای هر شغل، تحقق آن با سرمایه دولتی امکانپذیر نیست و نیازمند ورود گسترده بخش خصوصی است.

بازوند گفت: ۱۵۰ هزار بیکار استان یک‌شبه بوجود نیامده‌اند و یک‌شبه هم صاحب شغل نمی‌شوند.

  • ضرورت افزایش اختیارات استان‌ها

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش اختیارات استان‌ها گفت: در شرایط تحریم باید قوانین و آئین نامه‌های گمرک و مرزبانی برای توسعه تجارت و صادرات اصلاح شوند.

او گفت: عقب ماندگی‌های کرمانشاه ریشه در جنگ و غفلت مسئولان در دوران پس از جنگ دارد و اکنون نیازمند یک نگاه ویژه ملی همانند حمایت‌های دولت در زلزله است؛ حمایت‌هایی که سبب ابلاغ اعتبار تنها ۳۶ ساعت پس از وقوع زلزله شد و در سال ۹۷ یک بازار پنج هزار میلیارد تومانی را در استان شکل داد.

  • گزینه مردم مقابل دشمن مقاومت است

بازوند به تحریم‌های ضدایرانی هم اشاره و آمریکا را یک تروریسم اقتصادی توصیف کرد و گفت: مردم ایران در راهپیمایی‌های مختلف اعلام کرده‌اند که گزینه آنان مقابل دشمن مقاومت است.

او همچنین با بیان اینکه در سال ۹۸ رویدادها و همایش‌های بزرگی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: میزبانی اجلاس بینالمللی گردشگری ۲۰۲۰ از جمله این رویدادهاست که می‌تواند چهره زیبای این استان را به مردم دنیا نشان دهد.

بازوند حضور نخبگان گروه‌های مختلف سیاسی، قومی و مذهبی در همایش امروز را نشانگر وحدت و همبستگی دانست و افزود: موضوعات مطرح شده در این همایش جمع بندی و در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود.