07:41

1403/05/06

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

افتتاح خطوط اسیدشویی و نورد سرد مجتمع فولاد دشتستان با حضور وزیر صمت + گزارش تصویری

با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید اسیدشویی و نورد سرد مجتمع فولاد دشتستان افتتاح شد. ظرفیت تولید خط اسیدشویی فولاد دشتستان ۷۲۰ هزار تن در سال و ظرفیت تولید خط نورد سرد این شرکت ۵۵۰ هزار تن در سال است.

به گزارش”نوای صنعت“، عباسعلی ناصحی مدیرعامل فولاد دشتستان در این خصوص گفت: با بهره‌برداری از خطوط اسیدشویی و نورد سرد مجتمع فولاد دشتستان، ۲۵۰ شغل جدید در این مجتمع ایجاد شد و تعداد کل کارکنان این مجتمع به ۸۰۰ نفر رسید.

ناصحی خاطرنشان ساخت: مجتمع فولاد دشتستان که در حال حاضر با پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی روز، تولیدکننده یکی از کیفی‌ترین ورق‌های گالوانیزه در کشور است، و قابلیت تولید ورق‌های گالوانیزه با کمترین ضخامت را در کشور دارد، با بهره‌برداری از خطوط جدید به یکی از عرضه‌کنندگان ورق سرد در بازار نیز تبدیل می‌شود.

وی تأکید کرد: این طرح‌های توسعه طی ۲۴ ماه و با استفاده از آورده سهامداران به ثمر نشست و برای احداث آن‌ها از هیچ‌گونه تسهیلات بانکی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خطوط جدید، علاوه بر این‌که خودکفایی مجتمع فولاد دشتستان در تأمین مواد اولیه خط ورق گالوانیزه این شرکت را درپی دارد، باعث می‌شود تا مجتمع فولاد دشتستان در مقام یک بازیگر مهم، بخشی از نیازهای کشور به ورق‌های سرد فولادی را نیز تأمین کند.