09:23

1403/02/05

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

موفقیت ایران در حفاری بلندترین تونل آبرسان در سریلانکا

تلاش موفقیت آمیز کشورمان در صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق، کار حفاری بلندترین تونل آبرسان در کشور سریلانکا را به پایان رساند و مردم این کشور هم طمع خدمات ایرانی را چشیدند.

به گزارش ” آوای صنعت ”،  متخصصان ایرانی چندی پیش موفق شدند در یک رقابت جهانی قرارداد حفاری تونل بلند آبرسان پروژه چند منظوره «اوما اویا» در کشور سریلانکا را به دست آورند.

این تونل که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های انتقال آب در کشور سریلانکا به طول ۱۵هزار و ۲۹۰ متر است به دست متخصصان کشورمان اجرایی شد.

اتمام موفقیت آمیز این پروژه بین المللی به جهان نشان داد متخصصان ایرانی با وجود همه سختی ها حرف اول را در ارائه خدمات می زنند.

پشوتن احمددزفولی مدیر این پروژه در این باره گفت: کار حفاری این تونل بلند آبرسان با دو دستگاه حفاری مکانیزه تی.بی.ام یکی در بخش ورودی و دیگری از بخش خروجی انجام شد و با به هم رسیدن این دو دستگاه کار حفاری به پایان رسید.

وی افزود: این تونل از معدود تونل های بلند انتقال آب در جهان است که هیچ گونه دسترسی میانی برای نقشه برداری آن وجود نداشته است.

این پروژه در جنوب شرقی کشور سریلانکا و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت این کشور واقع شده است و شامل ۲ سد ، نیروگاه آبی ۲۰ مگاواتی و ۲۵ کیلومتر تونل انتقال آب است.

پیشتر رضا اردکانیان وزیر نیرو از تلاش برای صدور خدمات فنی مهندسی کشورمان به اقصی نقاط جهان خبر داده بود.