16:24

1403/01/10

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

مناطق نفتخیز جنوب خط مقدم تولید نفت كشور است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست هماهنگی افتتاح پروژه‌های شرکت‌ ملی نفت ایران حضور هیات دولت در خوزستان را فرصت مغتنمی دانست که می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

به گزارش “نوای صنعت“، وی در این نشست که امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 با حضور دکترخجسته‌مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان خط مقدم جنگ و تلاش برای تولید است، افزود: مناطق نفت خیز جنوب جایی است که با دنیایی از مشکلات مبارزه می‌کند تا یک بشکه نفت تولید شود و به خوراک پالایشگاه‌ها و مبادی صادراتی فرستاده شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: حضور رئیس جمهور و افتتاح پروژه‌های پیش رو بیانگر تلاش ها و اقداماتی است که در مناطق نفتخیز جنوب و سایر شرکت‌ها در حال انجام است، البته این ها فقط بخشی از اقدامات و عمل‌کردها هستند زیرا دنیایی از کارها در حال انجام است تا بتوانیم تولید را حفظ کنیم و سپس برنامه‌های توسعه‌ای را اجرایی کنیم.

دانشی عنوان کرد: از وزیر نفت برای حل بسیاری از مسایل و اصلاح دستورالعمل‌ها و دیگر اقدامات نهایت تشکر را دارم اما باید گفت که علی‌رغم همه اقدامات مثبت هنوز مشکلاتی باقی است که باید برای حل آن ها تلاش کرد.

وی افزود: ریل‌گذاری‌های سنگینی صورت گرفته و اگر قرار است یک جهش در بحث های مختلف صنعت نفت انجام شود بیان چالش‌ها می تواند به چابکی این صنعت کمک کند.

دانشی عنوان کرد: مناطق نفتخیز جنوب جبهه مقدم تولید نفت کشور است و انتظار داریم برخی از مشکلات شرکت‌ها مرتفع شود و در سال ۱۴۰۱ به توفیقات ویژه‌ای دست پیدا کرده‌ایم. پیش تراکم ان جی ال ۹۰۰ ، پیش تراکم ان جی ال ۱۰۰۰  همچنین پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار و اصلاح سنگین خطوط لوله و… از جمله این دستاوردها است.

وی در ادامه گفت: تا پایان سال گذشته مناطق نفتخیز در برنامه از پیش تدوین شده دولت قبل اقدام می‌کرد و حتی یک چاه توسعه‌ای مستقل نداشتیم اما اکنون در سال ۱۴۰۲ مناطق خود یک چاه توسعه ای خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان گفت: تعاملات میان وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و مناطق عملیاتی می تواند گره‌گشای مشکلات باشد و به سرعت شاهد سیر ترقی فعالیت‌ها در حوزه صنعت نفت باشیم.