15:18

1403/01/10

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بزرگترین شركت تولید كننده نفت ایران به افزایش ۱۵ درصدی تولید رسید

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: علیرغم شرایط تحریمی، میانگین تولید نفت خام تا پایان سال گذشته، در گستره فعالیت این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت کشور 15/5 درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

به گزارش “نوای صنعت“، غلامرضا نورانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشی از دستاوردهای محقق شده در مدیریت تولید مناطق نفتخیز جنوب اظهارکرد: میانگین تولید نفت خام در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال پیش از 15/5 درصد افزایش داشته است که در این بازه زمانی نیز حجم تعمیرات اساسی تجهیزات (دارای بار کاهش تولید) افزایش داشته است‌.

وی افزود: ارسال مستقل نفت فوق سنگین غرب کارون با راه اندازی تلمبه خانه ممزوج امیدیه، ارسال نفت سنتزی بهرگان به پالایشگاه اصفهان، ارسال همزمان چهار گرید نفتی (سبک، سنگین، فوق سنگین، سنتزی) با استفاده از ظرفیت تلمبه خانه ها و خطوط لوله صادراتی از دیگر اقدامات مهم بهره برداری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال ۱۴۰۱ است.

نورانی تصریح کرد: افزایش نفت ارسالی به پالایشگاه آبادان با انجام اصلاحیه در واحد بهره برداری اهواز چهار و پیگیری تکمیل راه اندازی پروژه نمک زدایی بی‌بی حکیمه یکی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه امور تولید این شرکت است.